سلامت نیوز : مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران گفت: استفاده از آب ژاول به جای گاز کلر درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم ها وعدم دسترسی به برخی مواد نیست.

احمد مشیری در گفت‌وگو با ایلنا درمورد جایگزین شدن آب ژاول به جای گازکلر در تصفیه آب تهران گفت: استفاده از آب ژاول درتصفیه آب تهران نسبت به گاز کلرمفیدتر و ایمن‌تر است، زیرا خطرات گازکلر راندارد. وی خاطرنشان کرد: گازکلرتا حدی خطرناک است که به آن بمب کلرنیزگفته می شود و با این جمعیت وترافیک تهران یک خطر محسوب می شد. مشیری ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم که به سمتی ایمنی سازی پیش برویم و ازهمین روآب ژاول راجایگزین گازکلردرتصفیه آب تهران کردیم البته گاز کلر همچنان در تصفیه‌خانه‌ها چون دارای آب‌های سطحی هستند مورد استفاده قرارمی گیرند.

به گفته مدیر نظارت بر بهداشت آبفای تهران تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای جایگزین کردن آب ژاول به جای استفاده از گاز کلر در استان تهران هزینه شده است. وی درپاسخ به این سوال که آیا در استانها ی دیگر نیز آب ژاول جایگزین گاز کلر برای تصفیه آب می شود، افزود: درتمامی نقاط کشور جایگزین کردن آب ژاول برای تصفیه آب به جای استفاده از گاز کلر آغاز شده است و در برخی مناطق نیز به نتیجه رسیده است. مشری ادامه داد: به دلیل جمعیت و ترافیک بیشتر تهران و درنتیجه احساس خطر بیشتر این کار را ابتدا از این استان شروع کردیم.

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران با تاکید براینکه آب ژاول مورد استفاده، دارای نشان استاندارد از موسسه تحقیقات صنعتی ایران با شماره 8394 است، تصریح کرد: برای ایمنی بیشتر، از جدیدترین سیستم های دنیا که بیشتر ازپنج سال نیست که ابداع شده اند استفاده کرده ایم. وی با تاکید براینکه نسبت به بی خطربودن استفاده ازآب ژاول درتصفیه آب اطمینان داریم، افزود: نسبت به بی خطر بودن تصفیه آب با جایگزینی آب ژاول ایمان داریم و خودبنده، فرزندم ،خانواده ام و سه هزار پرسنل آب وفاضلاب همه ازهمین آب می خورند.

مشیری درپاسخ به این سوال که با وجودخطرات گازکلربرای شهروندان، چرا بعد از این همه سال، تازه به این فکرافتاده اید که آب ژاول را جایگزین آن کنید تصریح کرد: خطراتی که درنقاط مختلف کشور به دلیل استفاده از گازکلر پیش آمد به طوری که یکی ازکارمندان خود ماهم که مسئول بود بوسیله یکی از همین کپسول ها کشته شد بعد متوجه شدیم که باید سریعتر دراین زمینه اقدام کنیم. مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا استفاده از آب ژاول درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم ها وعدم دسترسی به برخی مواد نیست، افزود: به هرحال این جوسازی ها صورت می گیرد اما من صادقانه وشفاف به شما می گویم که استفاده ازآب ژاول درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم ها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha