دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 52661
سلامت نیوز :یك فوق تخصص جراحی پستان توصیه كرد: بهتر است زنان پیش از 35 سالگی از انجام عمل جراحی زیبایی سینه خودداری و پس از فرزندآوری و شیردهی برای این كار اقدام كنند.

دكتر نسرین ‌السادات علوی در گفت‌‌وگو با (ایسنا)، با بیان این كه زنان باید در مواقع ضروری اقدام به عمل جراحی زیبایی سینه كنند، درباره عمل جراحی كوچك كردن سینه گفت: زمانی كه به علت بزرگی سینه، عضلات گردن و مهره‌های پشتی تحت فشار قرار می‌گیرند، عمل كوچك كردن انجام می‌شود البته زنان پیش از 21 سالگی نباید این نوع جراحی‌ها را انجام دهند اما پس از آن تا هر سنی می‌توانند اقدام به این كار نمایند به شرط آن كه شرایط بیهوش شدن را داشته باشند.

علوی درزمینه تاثیر انجام عمل جراحی كوچك كردن پستان بر شیردهی اظهار كرد: ممكن است بیمار پس از عمل جراحی توانایی شیر دادن را از دست بدهد یا شیرش تا حد زیادی كاهش یابد بنابراین اگر عمل كوچك كردن سینه قابل به تعویق انداختن است، بهتر است این كار پس از فرزندآوری و شیردهی انجام شود.وی با بیان اینكه هر عمل جراحی عوارضی را به همراه دارد، گفت: بی‌حسی و بی‌حالی، برجسته شدن جای عمل جراحی، عدم تقارن پستان‌ها و یا عفونت ممكن است بر اثر انجام عمل جراحی كوچك كردن سینه رخ دهد.

این فوق تخصص جراحی پستان افزود: هنگام عمل جراحی تا حدودی سینه‌ها ورم می‌كند بنابراین ممكن است پس از فروكش كردن ورم، یك پستان از دیگری بزرگتر باشد البته تفاوت این دو چندان زیاد نیست.وی درباره عمل بزرگ كردن سینه‌ها اظهار كرد: افرادی كه هر دو پستان آنها یا یكی از آنها كوچك‌تر از دیگری است می‌توانند تحت عمل جراحی بزرگ‌ كردن سینه قرار گیرند. در این شرایط پروتز در یك یا دو پستان قرار داده می‌شود. پروتز انواع مختلفی دارد اما در هر صورت باید از پروتزهای استاندارد استفاده شود.

این فوق تخصص جراحی پستان در زمینه تاثیر عمل جراحی بزرگ كردن پستان بر قدرت شیردهی اظهار كرد: مادر پس از عمل جراحی می‌تواند به نوزاد خود شیر دهد اما شیردهی ممكن است باعث افتادگی نسج پستان شود در نتیجه مادر پس از این دوران ممكن است به عمل جراحی تصحیح افتادگی پستان نیاز پیدا كند البته عمل جراحی كوچكی محسوب می‌شود.علوی در پایان گفت: بیمار پس از دو تا سه هفته از عمل جراحی بزرگ كردن پستان می‌تواند به فعالیت عادی خود بازگردد. در 20 درصد موارد ممكن است بیمار دچار چسبندگی در محل پروتز، افتادگی كپسول دور پروتز شود كه در موارد شدید پزشك مجبور به خارج كردن پروتز می‌شود علاوه بر آن احتمال ابتلا به عفونت و نشت ژل پروتز به خارج از آن وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha