شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5326

در حالی كه در گذشته گمان می شد افراد چاق به علت انباشت چربی در معرض خطر ابتلا به سكته های قلبی هستند امروزه این فرضیه رد شده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، برخی مطالعات حاكی از آن است كه افراد چاق شانس بیشتری در مورد رهایی از حملات و سكته های قلبی دارند، براین اساس نظریات و فرضیه های مختلفی بیان شده است كه به اختصار ذكر می شود.
بنابراین گزارش تفاوت های فیزیولوژیكی موجود در ماهیچه های قلبی در افراد چاق آنان را از افراد با وزن متعادل متمایز می كند و عملكرد قلبی را در این افراد نمایان می سازد از طرف دیگر بخش های دارای چربی در بدن افراد مبتلا به چاقی مزمن نمایان است چرا كه با مشخص كردن تنها این نقاط می توان به خارج كردن چربی پرداخت و از بروز حملات قلبی جلوگیری كرد، با این حال محققان قلب و عروق كلینیك مایو در فلوریدا این نكته را بیان كردند كه افراد با وزن معمولی و متناسب نباید این گمان را ببرند كه باید چاق شد تا شانس بیشتری برای جلوگیری از حملات قلبی داشت.
همچنین طی پژوهشی كه در سال 2005 با مطالعه بر روی 16000 فرد در 37 كشور در زمینه چاقی و مبارزه با حملات قلبی انجام شد، محققان به این نتیجه دست یافتند كه 3/4 درصد از بیماران قلبی از افراد با وزن متعادل هستند.
در حالی كه این میزان در افراد چاق 2/2 درصد گزارش شد طی تحقیق دیگری كه پزشكان سوئیسی و آلمانی بر روی 1600 فرد طی 3 سال انجام دادند تنها 6/3 درصد از افراد تحت آزمایش بر اثر عارضه چاقی جان سپردند كه از این میان 10 درصد را افراد با وزن متعادل شامل می شدند.
به عقیده پزشكان یكی از خطرناك ترین محدوده هایی كه اشباع چربی در آن باعث فشار بر قفسه سینه می شود، شكم است كه می توان با انجام برخی از رژیم های ورزشی و غذایی از بروز آن جلوگیری كرد.
با این حال توجه به وزن افراد، چاق، لاغری یا وزن متعادل می تواند به پزشكان در بهبود بخشیدن به بیماران قلبی كمك فراوانی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha