دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 53670
سلامت نیوز : کمردرد، درد سینه و بالا رفتن قدرت بویایی علایم اولیه بارداری است. علاوه بر این ها، علایم عجیب دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از آن آگاه نباشید. آیا هنگام بالا رفتن از پله ها به طور ناگهانی دچار کمبود نفس شده اید؟ این امر می تواند نشانه بارداری باشد. جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن دارد و در نتیجه مادر با کمبود نفس مواجه می شود. این حالت در طول بارداری نیز ادامه پیدا می کند؛ به خصوص هنگامی که جنین در حال رشد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ *خستگی مفرط می تواند واکنشی در برابر افزایش هورمون ها در بدن باشد. برای اغلب زنان، خستگی در سه ماه اول ادامه دارد اما در ۳ ماه دوم به تدریج کم می شود. *حالت تهوع اغلب در ۶ هفتگی شروع می شود اما حالت تهوع صبحگاهی می تواند قبل از آن آغاز شود. با ورود به ۳ ماه دوم بارداری به تدریج این حالت کم می شود. برای مقابله با حالت تهوع از کراکر و نوشیدنی هایی با طعم زنجبیل استفاده کنید.*تکرر ادرار در هنگام شب می تواند علایم دیگر بارداری باشد. هنگام بارداری، بدن مایعات اضافه تولید می کند، مثانه پر و فرد دچار تکرر ادرار می شود.

*سردرد به علت تغییرات هورمونی بروز می کند.*با شل شدن رباط، درد قسمت تحتانی کمر شروع می شود و در طول بارداری که وزن بالا می رود ادامه دارد.*درد در ناحیه معده می تواند به علت کش آوردن رحم که به دلیل رشد جنین ایجاد می شود باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha