عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه وجود قاچاق و مافیای دارویی در کشور مبین نبود نظارت صحیح و دقیق از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی است٬ گفت: با توجه به تعدد داروخانه‌ها و میزان چشمگیر قاچاق دارو به داخل کشور٬ می‌توان عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را ضعیف دانست.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه وجود قاچاق و مافیای دارویی در کشور مبین نبود نظارت صحیح و دقیق از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی است٬ گفت: با توجه به تعدد داروخانه‌ها و میزان چشمگیر قاچاق دارو به داخل کشور٬ می‌توان عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را ضعیف دانست.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به اینکه هم‌اکنون درصد زیادی از حجم واردات دارو مربوط به داروهای قاچاق است، اعلام کرد: این مسئله می‌تواند ناشی از قیمت بالای بعضی از داروها باشد؛ اما گاهی واردات براساس نیاز کشور سنجیده می‌شود.

نماینده مردم اردل٬ فارسان٬ کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه وجود قاچاق و مافیای دارویی در کشور مبین نبود نظارت صحیح و دقیق از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی است٬ تصریح کرد: با توجه به تعدد داروخانه‌ها و میزان چشمگیر قاچاق دارو به داخل کشور٬ می‌توان عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را ضعیف دانست.

وی با اشاره به تبعات استفاده از دارو و مکمل‌های قاچاق در کشور٬ افزود: هم‌اکنون شرایط قاچاق دارو و مکمل‌های دارویی به‌گونه‌ای است که امکان فاسد شدن محصولات دارویی وجود دارد و این موضوع و مسئله، خطرات بسیاری را برای سلامت مردم جامعه به‌دنبال دارد.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه راه‌کار اصلی برای کاهش واردات و مصرف داروهای قاچاق٬ افزایش تولید محصولات داخلی است٬ یاد‌آور شد: مسئولان باید افزون‌بر افزایش نظارت بر فروش مراکز داروخانه‌ها٬ برنامه‌ریزی مناسبی را برای تولید دارو و مکمل‌های دارویی داشته باشند.

عزیزی‌فارسانی ادامه داد: با توجه به وضعیت چرخه دارویی کشور از تولید تا توزیع و ضوابط ناکارآمد در زمینه دارو، برخورد جدی با پدیده قاچاق بسیار ضرورت دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ تهیه دارو را از وظایف سیستم درمانی خواند و افزود: درشرایطی که خود بیمار به دنبال تهیه نسخه خود برود و سیستم سنتی باشد؛ مجال بروز تخلفات برای سودجویان باز است؛ پس قطع ارتباط بین سیستم داروخانه‌ها و پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها در گرو راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پرونده الکترونیکی بیماران و دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha