سلامت نیوز : یك روانشناس گفت: انجام برخی از اعمال جراحی و غیرجراحی زیبایی باعث افزایش اعتماد به نفس برخی افراد می‌شود اما اگر فرد آمادگی روانی تغییر چهره خود را نداشته باشند، این تغییر ممكن است برای او آزاردهنده باشد و تعداد كسانی كه دچار این مشكل شده‌اند، كم نیست.

دكتر بهروز بیرشك در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تاثیر انجام اعمال جراحی و غیرجراحی زیبایی بر اعتماد به نفس افراد اظهاركرد: بسیاری از افرادی كه تحت اعمال جراحی و غیر جراحی زیبایی قرار می‌گیرند، قصد دارند با زیباتر شدن به اعتماد به نفس بیشتری دست پیدا می‌كنند این در حالی است كه بهتر است كه وضعیت فعلی خود را بپذیرند و از راه‌های اصولی سعی درتقویت اعتماد به نفس خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: دسته‌ای از اقداماتی كه برای زیبایی انجام می‌شود دایمی نیستند و فرد باید هر چند ماه یك بار آن را تجدید كند اما اگر او در جهت شناخت بهتر خود تلاش كند، متوجه می‌شود كه تنها ظاهرش ملاك قضاوت دیگران درباره او نیست.بیرشك تاكید كرد: پخش تبلیغات و در دسترس بودن این اعمال جراحی باعث گرایش افراد به اعمال جراحی و غیرجراحی زیبایی شده است و عده‌ای از آنان گمان می‌كنند با زیبا و جوانتر شدن به آنان توجه بیشتری می‌شود.این روانشناس در ادامه گفت: ایران جزو كشورهایی است كه میزان اعمال جراحی زیبایی در آن بسیار زیاد است البته در حال حاضر نوع اقدامات انجام شده برای زیبایی نسبت به گذشته تغییراتی كرده است به گونه‌ای كه به جز عمل‌های جراحی زیبایی، اعمال غیرجراحی مانند بوتاكس و كشیدن پوست رواج پیدا كرده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد: در حال حاضر مردان علاوه بر زنان به دنبال زیبا و جوان‌تر شدن هستند. در همه كشورهای دنیا این وضعیت دیده می‌شود و چون چهره بیشتر در معرض توجه است به زیبایی آن بیشتر پرداخته می‌شود.بیرشك در پایان تاكید كرد: در هر دهه‌ای تغییراتی در الگوهای مردان می‌بینیم. به عنوان نمونه در حال حاضر الگوهای پسران و مردان با الگوهای 40 سال پیش تفاوت‌ بسیاری پیدا كرده است. به عنوان نمونه در سال‌های قبل اندام عضلانی مورد توجه بود اما ممكن است در حال حاضر افرادی به عنوان الگو مطرح باشند كه هیچ كدام از ویژگی‌ های الگوهای قبلی را نداشته باشند البته تغییرات الگوها گذراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha