سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی برنامه اجرای پزشك خانواده را انقلابی در حوزه سلامت خواند و گفت: انتظار از رسانه‌ها آن است كه به برنامه پزشك خانواده به عنوان پراهمیت‌ترین موضوع سلامت كشور بپردازند.

دكتر حسن آقاجانی در آستانه روز خبرنگار در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت جایگاه خبر و خبرنگاران در دنیا، گفت: در دنیایی كه امروز از آن به عنوان دهكده یاد می‌شود، اهمیت خبر و خبرنگار بر هیچ كس پوشیده نیست.وی حفظ اعتماد مردم در حوزه سلامت را یك سرمایه اجتماعی عنوان كرد و گفت: در بخش سلامت عنصر صداقت خبرنگار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا كه یك مطلب كذب می‌تواند اعتماد مردم به حوزه سلامت را سلب كند و این مبحث می‌تواند بسیار مخرب باشد. در عین حال اطلاع‌رسانی به موقع نیز در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی برنامه پزشك خانواده را از مهم‌ترین برنامه‌های كنونی وزارت بهداشت، عنوان كرد و گفت: برنامه پزشك خانواده به عنوان انقلابی در نظام سلامت تلقی می‌شود و تمام مولفه‌های حوزه سلامت تحت تاثیر این سیاست راهبردی قرار خواهد گرفت. انتظار از رسانه‌ها آن است كه به برنامه پزشك خانواده به عنوان پراهمیت‌ترین موضوع سلامت كشور بپردازند.

آقاجانی خطاب به خبرنگاران گفت: برنامه پزشك خانواده، برنامه‌ای عمیق و گسترده است و می‌تواند با مقاومت‌هایی در جامعه روبرو باشد. رسانه‌ها باید برای غلبه بر این مقاومت‌ها، كمك وزارت بهداشت باشند. برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه به همكاری‌های بین بخشی، حمایت‌های سیاسی و ... نیاز داریم. این در حالی است كه بسیاری از اوقات به موضوعات سلامت به صورت روبنایی نگریسته می‌شود.وی افزود: جریان‌سازی در موفقیت اهداف یك كشور بسیار موثر است. اكنون جریان‌سازی در موفقیت برنامه پزشك خانواده بسیار موثر خواهد بود. در غیر این صورت اگر برنامه پزشك خانواده با قوت پیش نرود در آینده برای حل مسائل سلامت چالش‌های جدی خواهیم داشت.

مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی تاكید كرد: اعتماد مردم به جامعه پزشكی، سرمایه‌ای است كه همه به آن احتیاج داریم. حفظ حرمت پزشكان برای جامعه سرمایه است. مباحث و مشكلات حوزه سلامت باید با حفظ حریم و حرمت پزشكان حل شود. در آموزه‌های دینی نیز این موضوع به كرات مورد تاكید قرار گرفته است.آقاجانی از خبرنگاران به عنوان دروازه‌بانان مطبوعات یاد كرد و گفت: قدر جامعه پزشكی را باید دانست تا خدومان حوزه سلامت دلسرد نشوند. در زمینه مشكلات نیز باید گفت كه ما موظف به رفع آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha