سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 54152

اگر مشكل دیابت ندارید این بهترین نوشیدنی برای شماست. هندوانه منبع غنی ویتامینA (به شكل بتاكاروتن) و ویتامین C است.

آبی بر آتش عطش شما
سلامت نیوز : هندوانه را خوب بشویید و آن را همراه با پوست قطعه‌قطعه كنید. این قطعات را در آبمیوه‌گیری بریزید و آب آن را میل كنید. تركیب آب پوست و گوشت هندوانه مایعی حیات‌بخش است. عطش شما را رفع و كلیه‌های شما را از مواد سمی پاك می‌كند، بخصوص در این روزهای تابستان كه ممكن است با كم‌آبی مواجه شده باشید.

اگر مشكل دیابت ندارید این بهترین نوشیدنی برای شماست. هندوانه منبع غنی ویتامینA (به شكل بتاكاروتن) و ویتامین C است. این میوه پرفایده التهاباتی را كه در بیماری‌هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد از بین می‌برد.همچنین منبع خوبی از آنتی‌اكسیدان كاروتنوئیدی به نام لیكوپن است. لیكوپن رنگدانه‌ای شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد. این آنتی اكسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ رادیكال‌های آزاد مولكول‌هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند.یك لیوان هندوانه 20 درصد نیاز روزانه به ویتامینC و 14 درصد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می‌كند.هندوانه غنی از ویتامین‌های گروه B است كه برای تولید انرژی لازم است و منبع خوبی از ویتامین‌های B1،B 6، B5، بیوتین (یك نوع ویتامینB)‌ و نیز منیزیم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می‌توان گفت دارای ارزش غذایی بالایی است.هندوانه دارای آب فراوان و انرژی كمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه‌ها، مواد مغذی بیشتری در هر كالری دارد كه نشان‌دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است.بهترین زمان خوردن هندوانه بین دو وعده غذاست كه غذای قبلی هضم شده باشد. خوردن هندوانه بلافاصله پس از غذا یا ناشتا بسیار مضر است و در هضم غذا اختلال ایجاد می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha