سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجری در حاشیه مراسم خون‌دهی در سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران با اشاره به کشته شدن بیش از 70 نفر در پی زلزله در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه تعداد مجروحان این زلزله از مرز 700 نفر گذشته است.

 وزیر بهداشت با اشاره به اعزام دو اتوبوس آمبولانس و 48 آمبولانس از تبریز و همچنین یک اتوبوس آمبولانس از اردبیل به همراه 10 آمبولانس از این استان به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: در این زمینه یک اتوبوس آمبولانس به همراه 15 آمبولانس از ارومیه نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه تاکنون و براساس آخرین آمارها بیش از 70 نفر بر اثر زلزله جان سپرده‌اند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون 700 نفر نیز مجروح شده‌اند که همگی آنان به بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی و غربی انتقال یافته‌اند. وحید دستجری اظهار داشت: در حال حاضر مصدومان سرپایی در حال مداوا شدن هستند و دیگر مجروحان که دچار شکستگی و احتیاج به عمل جراحی دارند در حال انجام فرآیندهای بستری برای آنان هستیم.

 وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی کامل ارگان‌های پزشکی و امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تمام شرایط امدادرسانی از جمله آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و گروه‌های امدادی و پزشکی برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان و حادثه‌دیدگان این زلزله مهیا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha