سلامت نیوز: مدیركل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از آغاز كنترل اصالت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه از مهرماه امسال خبر داد.

دكتر عبدالعظیم بهفر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاكید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در راستای اجتناب از خریداری اقلام آرایشی و بهداشتی غیرمجاز كه به صورت قاچاق وارد كشور شده و برخی با قیمت‌های پایین در سطح معابر به فروش می‌رسند، گفت: مردم حتما از فرآورده‌های سلامت محور كه شامل كالاهای آرایشی، بهداشتی، خوراكی، آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشكی می‌شود، استفاده كنند.

وی ادامه داد: این فرآورده‌های سلامت محور باید به تایید وزارت بهداشت رسیده باشند كه در این صورت یا دارای برچسب فارسی‌نویسی هستند كه بر روی آن تاریخ تولد، انقضا، نام سازنده و شركت واردكننده و سایر موارد لازم درج شده، هستند و یا اینكه برچسب كنترل اصالت فرآورده بر روی آنها نصب شده است.

مدیركل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به اینكه مردم حتما فرآورده‌های مورد مصرف خود را از اماكن مجاز و دارای پروانه كسب معتبر خریداری كنند، گفت: در این صورت علاوه بر ضمانت سلامت فرآورده‌ها در صورت بروز مشكل، پیگیری امر برای ما قابلیت انجام دارد.

وی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی و استقرار سیستم پایش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تا پایان امسال، گفت: با بكارگیری این سیستم، میزان مصرف، تولید و ورود فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به صورت دقیق ثبت و قابل اعلام است و نكته مهم آنكه سلامت این كالاها توسط وزارت بهداشت تضمین می‌شود.

بهفر درباره قاچاق كالا و نقش راه‌اندازی سیستم پایش در كنترل آن، گفت: وزارت بهداشت متولی امر مبارزه با قاچاق كالا نیست اما به این دلیل كه به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است به این مسئله ورود پیدا می‌كنیم.

وی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته نصب برچسب سلامت بر روی كالاها شروع شد و از یك ماه گذشته بازرسی‌های ادواری و مداوم از سطح انبارهای شركت‌ها به منظور كنترل نصب برچسب‌ها نیز آغاز شده است. در فاز بعدی اجرای طرح كنترل اصالت كالا كه از مهرماه امسال كلید می‌خورد، كنترل در سطح عرضه انجام می‌شود. در این صورت پایش فرآورد‌ه‌هایی كه از بهمن ماه سال گذشته با دریافت برچسب اصالت ترخیص شده و در انبارها نیز توسط بازرسان ما چك شده و وارد بازار شده‌اند، به راحتی قابل انجام می‌شود و به این علت كه میزان ورود كالا با تعداد برچسب‌های نصب شده همخوانی دارد، یك مبارزه جدی در امر كنترل قاچاق محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha