سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
سلامت نیوز : تختی اولین ورزشکار ایرانی بود که برای کمک به زلزله زدگان بویین زهرا در سال 41 به پا خاست و با استفاده از محبوبیت خود مردم را برای کمک به محرومین همراه خود کرد. امروز با گذشت بیش از 50 سال از سنت حسنه‌ای كه تختی پایه‌گذار آن بود و بعد از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی علیرضا دبیر و حمید سوریان بار دیگر یاد تختی را در اذهان عمومی زنده كردند. این دو مدال آور المپیكی كه از دو نسل متفاوت هستند به منظور كمك به زلزله زدگان آذربایجان شرقی با حضور در بازار طلا فروشان تهران در نصف روز توانستند 5 میلیارد تومان كمك مردمی جمع كنند. كمك‌های جمع‌آوری شده توسط این دو ورزشكار قرار است در هفته آینده صرف احداث بیش از 150 واحد مسكن روستایی در مناطق زلزله زده شود. دبیر و سوریان تصمیم دارند در این پروژه، به طور مستقیم حاضر باشند و کار نظارت بر مراحل احداث این واحدهای مسکونی را زیر نظر داشته باشند تا خانه‌ها پیش از آغاز فصل سرما در اختیار زلزله زدگان قرار بگیرد.

اهدای یك هزار بسته اسباب بازی به كودكان آذری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ اهدای اسباب بازی به كودكان آذری زبان از جمله هدایایی است كه از طرف سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران به كودكان زلزله زده اهدا شد. شهرام جباری زادگان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: یک هزار بسته اسباب بازی از تولیدات این سازمان تحت عنوان هدیه کودکان تهرانی به کودکان آذربایجانی به یک هزار کودک در مناطق زلزله زده اهدا شد كه در هر بسته اهدایی پنج قلم از اقلام سرگرم کننده و در عین حال آموزشی از محصولات سازمان ترافیک قرار داشت.

جمع‌آوری كمك‌های مردمی در بزرگراه یادگار امام

حسین سلطانی شهردار منطقه 9 نیز با اشاره به غرفه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی در بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: این پروژه بزرگ بزرگراهی نماد همدردی پایتخت نشینان با هموطنان زلزله زده است.

تهران به ذخیره اقلام امداد و نجات نیاز دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران گفت: کارکرد این پایگاه‌ها صرفا ذخیره‌سازی اقلام امداد و نجات نیست و این پایگاه‌ها از 31 کارکرد در شرایط عادی و شرایط بحرانی برخوردارند.عزیزالله رجب زاده با اشاره به ضرورت درس‌آموزی از زلزله اخیر آذربایجان شرقی و کالبدشکافی این زلزله به لحاظ شناسایی نقاط قوت و ضعف، تاکید کرد : بر اساس قانون، امداد و نجات و اسکان اضطراری بر عهده هلال احمر است و این نهاد نسبت به ذخیره‌سازی اقلام امداد و نجات و اسکان اضطراری در پایگاه‌های خود اقدام کرده است اما در تهران این پایگاه‌ها و مراکز ذخیره در خارج از شهر و دور از بافت مسکونی قرار دارد که با توجه به گستردگی شهر تهران و احتمال آسیب دیدگی مسیرهای دسترسی و حجم بالای ترافیک در زمان زلزله باید هلال احمر نسبت به ایجاد مراکز ذخیره اقلام امداد و نجات اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha