سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن تاكید بر ضرورت و سرعت بخشیدن به گستره دیدگاه پزشكان، عنوان كرد: جامع‌نگری پزشكان تعامل آنها را با انسان‌ها سامان می‌دهد.دكتر باقر لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز پزشك با بیان اینكه گروه پزشكی از منظر اجتماعی برای مردم حائز اهمیت است، گفت: اعتماد مردم به گروه پزشكی بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی ادامه داد: ابوعلی‌سینا دانشمندی جامع‌نگر و در زمینه‌های مختلف علمی صاحب نظر بود. لازم است تلاش كنیم علی‌رغم دغدغه‌هایی كه پزشكان دارند، گستره دیدگاهشان را وسعت بخشند تا این‌گونه تعاملشان با انسان‌ها را هر چه بهتر سامان دهند.رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه برگزاری جلسات تحت عنوان «طبیب روحانی» و راه‌اندازی دانشكده‌های میان رشته‌ای در دانشگاه تهران از جمله برنامه‌هایی است كه در راستای گسترش نگاه پزشكان به اجرا درآمده است، عنوان كرد: خدمت‌رسانی گروه پزشكی در مواقع بحران، از جمله در زلزله اخیر و در دوران دفاع مقدس همواره زبانزد بوده و شایسته تقدیر است.

لاریجانی ادامه داد: انجام 700 عمل جراحی ظرف كمتر از 24 ساعت در مناطق زلزله‌زده، گواه كارایی بالای گروه پزشكی است.وی با بیان اینكه خوشبختانه در حال حاضر آموزش عالی در اقصی نقاط كشور توسعه یافته و طرح آمایش سرزمینی به منظور سامان دادن آن طراحی شده و به اجرا درآمده است، گفت: نقش اساتید پزشكی را كه پایه‌های این آموزش بوده‌اند، نباید نادیده گرفت. همین كه امكان توسعه خدمات در بستر طرح پزشك خانواده فراهم شده است، نشان‌دهنده تلاش بی‌شائبه اساتید است.رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه گروه پزشكی در آموزش عالی موفق است، اظهار كرد: 30 درصد تولید علمی كشور در حوزه پزشكی و با بودجه كمتر از 10 درصد كل هزینه‌های درمان تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha