شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 55191

با توجه به اینکه دربرنامه پزشک خانواده ۳۰ هزارپزشک مورد نیازاست والان تنها ۲۰ هزارپزشک رادربخش خصوصی ودولتی در اختیار داریم، بنابراین ازاین ۸ هزارپزشک جویای کاراستفاده خواهیم کرد.

سلامت نیوز : قائم مقام سازمان نظام پزشکی چندی پیش در آسنانه روز پزشک در گفت و گو با ایلنا، یکی از مشکلات موجود در جامعه پزشکی را بحث اشتغال عنوان کرده و گفته بود در این زمینه آمارهای مختلفی وجود دارد اما براساس گمانه زنی‌هایی موجود، حدود ۸ هزار پزشک بیکار در کشور وجود دارد که عمده آن‌ها پزشکان جوان و پزشکان عمومی هستند که تازه فارغ التحصیل شده اند‌... ‌

این در حالیست وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به این گفته ها اظهار داشت: با اجرای پزشک خانواده به طورحتم این ۸ هزار پزشک جویای کارجذب خواهند شد. مرضیه وحیددستجردی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جذب ۸هزارپزشک جویای دارید، گفت: با توجه به اینکه دربرنامه پزشک خانواده ۳۰ هزارپزشک مورد نیازاست والان تنها ۲۰ هزارپزشک رادربخش خصوصی ودولتی در اختیار داریم، بنابراین ازاین ۸ هزارپزشک جویای کاراستفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم اگرپزشکانی باشند که مشاغل دیگری داشته باشند و یا بیکار باشند دربرنامه پزشک خانواده به کارگرفته خواهند شد.وزیربهداشت درپاسخ به این سوال که آیا همه این ۸هزار پزشک جویای کارجذب خواهندشد، تصریح کرد: به طورحتم جذب خواهند شد و با این وجود باز هم کمبود خواهیم داشت زیرا به ۳۰ هزارپزشک دربرنامه پزشک خانواده نیازداریم.وحیددستجردی تاکیدکرد: با گسترش برنامه‌های پزشک خانواده در شهر‌ها، وضعیت پزشکان رو به بهبود خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha