جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 55876

برای داشتن پوستی سالم، از كودكی باید مراقبت از پوست را آغاز كرد و در بزرگسالی با استفاده از محصولات مردانه و البته طبیعی و ایمن همچون مرطوب ‌كننده‌ها، كرم‌های ضدآفتاب، کرم‌ها و محلول‌های بعد از اصلاح، سلامت پوست را حفظ نمود.

سلامت نیوز: در زمان بلوغ در پسرها ترشح هورمون‌های مردانه‌ای همچون تستسترون افزایش می‌یابد. این هورمون‌ها تولید سبوم و یا چربی پوست را افزایش می‌دهند و باعث بروز جوش‌های سرسیاه (کومدون)، آکنه (جوش غرور جوانی) و پوست چرب می‌شوند.
 البته همه پسران نوجوان پوست چرب ندارند و تعدادی حتی از خشکی پوست رنج می‌برند. امروزه بسیاری از مردان برای سلامت پوست خود به استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده‌ و ضد آفتاب‌ها ‌متوسل می‌شوند. گرچه استفاده از این کرم‌ها تحت نظارت پزشک توصیه می‌شود، ولی نباید ازتأثیر منفی نوشیدن الكل و مصرف دخانیات بر پوست غافل شد!

سیگار كشیدن و نوشیدن الكل باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. سیگار کشیدن باعث کاهش کلاژن (پروتین اصلی پوست) می‌شود و با تنگ کردن عروق پوست، خونرسانی پوست را کاهش می‌دهد و پوست بظاهر رنگ پریده و زرد بنظر می‌رسد. سیگار کشیدن رشد موی سر را کُند می‌کند و این اثر در آقایان از خانم‌ها واضح‌تر است.

برای داشتن پوستی سالم، از كودكی باید مراقبت از پوست را آغاز كرد و در بزرگسالی با استفاده از محصولات مردانه و البته طبیعی و ایمن همچون مرطوب ‌كننده‌ها، كرم‌های ضدآفتاب، کرم‌ها و محلول‌های بعد از اصلاح، سلامت پوست را حفظ نمود.یافتن محصولات غیر سمی و مناسب برای كودكان با كمی دقت، بسیار آسان است. برخی از برندها فقط به محصولات مردانه ایمن اختصاص دارند و حاوی مواد كاملاً گیاهی و طبیعی هستند.
منبع: دنیای سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha