دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5645

محققان بر این باورند كه افراد لاغر تنها از نظر ظاهری لاغر هستند و از درون بدن چاق می شوند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دانشمندان با انجام آزمایشانی بر روی افراد لاغر یا با وزن متعادل به این نكته دست یافتند كه این افراد در معرض خطر ابتلا به چاقی درون عضوی، مانند كبد، غده پانكراس و قلب قرار دارند و به دلیل مشخص نشدن و واضح دیدن این اعضا با چشم غیر مسلح، خطر چاقی و اشباع چربی در آن ها وجود دارد.
بنابراین گزارش، به عقیده پزشكان كالج سلطنتی لندن، لاغر بودن هیچ رابطه ای با این فرضیه كه چاق شدن یا انباشت چربی وجود نخواهد داشت ندارد.
طی تحقیقی كه بر روی 800 فرد با وزن متعادل انجامl شده مشخص شد این افراد از درون دچار چاقی مزمن اندام داخلی هستند.
همچنین افرادی كه به جای انجام و پیروی از رژیم های درست و صحیح ورزشی از رژیم های غذایی لاغری استفاده می كنند بیشتر در معرض خطر چاقی اعضای داخلی بدن قرار دارند، علاوه بر این افراد لاغر در معرض ابتلا به دیابت بیماری های قلبی و فشار و یا چربی خون قرار دارند و شاید دلیل اصلی بروز چاقی در اعضای داخلی بدن افراد لاغر به گفته محققان و پژوهشگران مصرف بیش از حد مواد قندی، چربی و نداشتن رژیم غذایی مناسب و نداشتن تحرك بدنی باشد، چرا كه این افراد گمان می كنند چون لاغر هستند و از وزن مناسب برخورداند به هیچ وجه دچار چاقی و عوارض آن نمی شوند.
این گزارش حاكی است، از طرف دیگر پژوهش های پیشین نشان دهنده این فرضیه بود كه اشباع و انباشت چربی در شكم، بیش از سایر نقاط بدن صورت می گیرد در حالی كه مطالعات جدید حاكی از این مسئله است كه این انباشت می تواند در هر جای دیگری از بدن رخ دهد.
همچنین به عقیده پژوهشگران یكی از بهترین راه های مشخص كردن انباشت چربی استفاده از ام آر آی است كه نقشه دقیقی از نقاط چربی دار را در درون بدن نمایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha