سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 56521

با وجود پایش‌های دقیق‌تر، انتظارات مردم از داروخانه‌ها برآورده می‌شود. از این پس برخوردهای جدی‌تری با داروخانه‌هایی كه در ارائه خدمات كوتاهی كنند صورت می‌گیرد.

برخورد باداروخانه‌های کم کار

سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به استقرار سیستم ارزشیابی داروخانه‌ها از سال 90، اظهار كرد: با وجود پایش‌های دقیق‌تر، انتظارات مردم از داروخانه‌ها برآورده می‌شود. از این پس برخوردهای جدی‌تری با داروخانه‌هایی كه در ارائه خدمات كوتاهی كنند صورت می‌گیرد.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه انتظارات مردم از داروسازان،‌ انتظارات به حقی است، عنوان كرد: ارتقای كیفیت خدمات در داروخانه‌ها مورد تقاضای مردم است.وی با بیان اینكه برای ارتقای كیفیت خدمات در داروخانه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفته است، گفت: سیستم ارزشیابی داروخانه‌ها از سال 89 مصوب و از سال 90 به اجرا درآمد.

شانه‌ساز افزود: داروخانه‌هایی كه از مجموع 1000 امتیاز در نظر گرفته شده، كمتر از 600 امتیاز كسب كنند، دیگر همه داروها را نمی‌توانند دریافت كنند و اگر زیر 400 امتیاز كسب كنند، فعالیت داروخانه مورد نظر با رای كمیسیون قانونی ساخت و ورود به حالت تعلیق درمی‌آید تا بتواند خدمات خود را تا اندازه‌ای ارتقا دهد كه امتیاز حداقلی را دریافت كند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینكه با وجود این سیستم ارزشیابی انتظارات مردم از داروخانه‌ها برآورد می‌شود و شاهد تغییرات محسوسی در ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌ها خواهیم بود، اظهار كرد: این میثاقی است كه انجمن داروسازان، سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشكی به آن قائل هستند و برخوردهای جدی‌تری را با داروخانه‌هایی كه در ارائه خدمات كوتاهی كنند و نقش و زحمات سایر داروخانه‌ها را در این عرصه زیر سوال ببرند صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم عملكرد ضعیف برخی داروخانه‌ها زحمات سایر داروخانه‌ها را كمرنگ كند.شانه‌ساز با بیان اینكه نتایج ارزشیابی به صاحبان داروخانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: داروخانه‌هایی كه امتیازی بین 400 تا 600 كسب كنند تنها داروهای مراكز بهداشتی و درمانی را كه بسیار محدود است می‌توانند دریافت كنند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو همچنین درباره فعالیت داروخانه‌های اجاره‌ای در تهران، اظهار كرد: متاسفانه اجاره دادن داروخانه‌ها به صورت غیرقانونی صورت می‌گیرد و وزارت بهداشت، مراجع امنیتی و قضایی اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده‌اند، اما اگر در بحث آرای صادره با سازمان غذا و دارو در برخی مراجع قضایی قاطعیت بیشتری شود، امید است این نقیصه بزرگ را در كوتاه مدت برطرف كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha