سلامت نیوز :پزشكان در یك آزمایش جدید موفق به شناسایی نوعی آنتی بادی در بدن انسان شده‌اند كه می‌تواند انواع ویروس آنفلوانزا را خنثی كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این آنتی بادی كه دارای ساختار بلوری مشترك است به شیوه‌ای منحصر به فرد ویروس‌های آنفلوآنزا را خنثی می‌كند.

متخصصان علوم پزشكی «انستیتو مطالعاتی اسكریپس و زیست فناوری‌های سی لین» در این مطالعه دریافتند این آنتی بادی قادر است نوعی ساختار حیاتی در ویروس‌های آنفلوآنزا را شناسایی كند. ویروس آنفلوآنزا در واقع از این ساختار حیاتی برای متصل شدن به سلولهای میزبان استفاده می‌كند. پیش از این متخصصان تصور می‌كردند این ساختار به قدری كوچك است كه به طور موثر به دام آنتی بادی نمی‌افتد.

این متخصصان با انجام آزمایش‌های خاص روی مغز استخوان بیمارانی كه به نسخه‌های اصلی و خاص ویروس آنفلوآنزا آلوده شده بودند، به نتایج فوق دست یافتند.

به گفته پزشكان، مغز استخوان هر فرد در واقع حامل تاریخچه‌ای از تمام آنتی بادی است كه در طول عمر در بدن وی وجود داشته‌اند. این آنتی بادی جدید و غیر معمول «CO5» نام دارد كه در شرایط آزمایشگاهی از سلولهای بدن در برابر عفونت‌های حاصل از این ویروس‌ها حفاظت می‌كند. در مراحل بعدی آزمایشات فوق روی نمونه‌های زنده از جمله انسان انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha