شمار زیادی از مردم با مصرف خودسرانه قرص‌های خواب‌آور، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

مصرف بی‌رویه قرص‌های خواب‌آور نگران‌كننده است
سلامت نیوز : كارشناسان انجمن سلطنتی داروسازی انگلیس هشدار دادند كه شمار زیادی از مردم با مصرف خودسرانه قرص‌های خواب‌آور، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این كارشناسان می‌گویند: نیمی از افرادی كه با مشكل بی‌خوابی مواجه هستند، بدون آنكه با پزشك مشورت كنند، از داروهای خواب‌آور استفاده می‌كنند، در حالی كه به گفته كارشناسان این انجمن، بی‌خوابی اغلب می‌تواند ناشی از سایر مشكلات جسمی یا روانی باشد كه نیاز به درمان دارند. این هشدار حاصل مطالعه روی 2077 داوطلب است.

بی‌خوابی می‌تواند ناشی از مشكلات روانی مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی و شیزوفرنی (جنون جوانی) باشد. سایر بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی،‌‌ آلزایمر و مشكلات هورمونی نیز می‌توانند الگوی طبیعی خواب را آشفته كنند.پاول جاكسون متخصص داروساز در این باره تاكید كرد: نگران‌كننده است كه بسیاری از مردم به شكل بی‌رویه از داروهای خواب‌آور استفاده می‌كنند.

وی گفت: خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در بلند مدت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون با این شیوه شما به جای اینكه علت بیماری را ریشه‌یابی كنید، علائم آن را از بین می‌برید و به مزمن شدن بیماری و دشواری در درمان آن، دامن می‌زنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha