سلامت نیوز : تهران 9 مهر 1391 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد)-- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی  به مناسبت روز جهانی اسکان بشر1 اکتبر 2012 برابر با 10 مهر 1391گفت  میزان قابل ملاحظه ای از ساکنان شهرها جوانان هستند و60 درصد آنان را  تا سال 2030 جوانان زیر 18 سال تشکیل خواهند داد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است :

نیمی از جمعیت جهان هم اکنون در شهرهای بزرگ و کوچک زندگی می کنند. دو سوم جمعیت جهان در مدت کمی بیش از عمر یک نسل شهر نشین خواهد بود. به همان نسبت ازدیاد تعداد انسان ها در محیط شهری، لازم است نیازبه تقویت توجه به تلاش ها برای کاهش فقر جهانی و ارتقای توسعه پایدارافزایش یابد.

نیازموجب ایجاد فرصت می شود. شهرهایی با برنامه ریزی و عملکرد بهترمی توانند راهنمای ما برای آینده ای که می خواهیم باشند: شهرهایی که هر فرد در آنها  به مسکن، آب، شبکه دفع بهداشتی فاضلاب و بهداشت مناسب همچنین سایر خدمات اساسی دسترسی داشته باشد.  شهر هایی که ارائه دهند آموزش خوب و دور نمای شغلی مناسب هستند، شهر هایی با  ساختمان هایی که انرژی را به گونه بهینه مصرف می کنند، شهر هایی که نظام حمل و نقل عمومی مفید دارند و شهر هایی که همه شهرودان احساس کنند که به آنها تعلق دارند.

عملکرد خوب مدیریت توسعه شهری در تمامی مناطق وجود دارد و می توانیم از نمونه کار های انجام شده یاد بگیریم. اما ما راه طولانی برای تبدیل آرمان شهرهای پایدار و فراگیر به واقعیت داریم. مناطق شهری مسئول تولید بیشترین زباله و آلودگی هستند. بسیاری از شهرها نسبت به بلایای طبیعی آسیب پذیرند که این شامل مخاطرات فزاینده مرتبط با تغییرات آب و هوایی نیزمی شود. در حالیکه ما توانسته ایم 10 سال زودتر از2020به هدف چشمگیر بهبود وضعیت زندگی 100 میلیون زاغه نشین از آرمان های توسعه هزاره دست یابیم، در عین حال اعداد مطلق همچنان در حال افزایش هستند. تقریبا یک چهارم شهرنشینان یعنی 850 میلیون نفر در زاغه ها یا مسکن های غیر متعارف به سر می برند.

نود درصد گسترش شهری، در جهان در حال توسعه است.  میزان قابل ملاحظه ای از ساکنان شهرها جوانان هستند و60 درصد آنان را  تا سال 2030 جوانان زیر 18 سال تشکیل خواهند داد. حیاتی است که این جوانان به شغل آبرومند و آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند.

کنفرانس ریو + 20 امسال در باره توسعه پایدار، اهمیت شهرها را برای جوامع پایداراز منظر زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی به رسمیت شناخت. این نشست بر اهمیت مشارکت جهانی در اجرای "دستور کار اسکان" و بر نقش کلیدی شهرداری ها در ایجاد تصویری از شهرهای پایدار، از برنامه ریزی برای نواحی شهری جدید گرفته تا احیای شهر ها و محله های قدیمی تاکید نمود. در این روز جهانی اسکان بشر اجازه دهید  به گونه ای فوری تعهد نماییم تا با یکدیگر جهت منفعت مردم و سیاره زمین برای مدیریت تاریخی و جامع محیط زیست شهری تلاش نماییم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha