سلامت نیوز: نوع جدیدی از آنتی‌بادی‌ها در نژادی از شترها، برای مبارزه با بیماری آلزایمر به تازگی كشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گروهی از محققان با انجام تحقیقات خود موفق به كشف نوع جدیدی از آنتی‌بادی در گونه‌ای از لاما (شتر  بی‌كوهان آمریكای جنوبی) به نام شتر آلپاكا شدند كه قادر است از سد خونی مغز عبور كرده و با نفوذ به بافت آن منجر به بهبود دارو رسانی به مغز شود.

براساس این گزارش محققان افزودند این آنتی‌بادی تحت شرایط فیزیولوژیكی طبیعی و بدون تغییر شیمیایی می‌تواند با موفقیت وارد بافت مغز شود و در رسیدن به یك هدف خاص كه در این مطالعه، آستروسیت‌ها هستند، منتشر شود.

به گفته محققان مطالعه اخیر با كشف این آنتی‌بادی، راه‌حل‌های ابتكاری جدیدی را برای درمان بیماری‌های مقاوم مانند آلزایمر و یا تومورهای مغزی ارائه می‌دهد و امید است این رویكرد درمانی، ابزار مفیدی در عبور از سد خونی مغز برای مقاصد تشخیصی و درمانی این قبیل بیماری‌ها باشد.

گفتنی است آستدوسیت‌ها یكی از سلول‌های غیرعصبی سیستم اعصاب مركزی هستند كه واكنش‌های تحلیل برنده سلول‌های مغزی مانند آلزایمر، پاركینسون و غیره گزارش شده است و در بسیاری از موارد ارتباط متقابل نادرست بین آستروسیت‌ها و نورون‌ها سبب بروز این اختلالات عصبی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha