سلامت نیوز: افزایش امید به زندگی و طول عمر منجر به بالا رفتن جمعیت سالمند می‌شود و بر این اساس کار‌شناسان پیش بینی کرده‌اند در چند دهه آینده از هر ۴ ایرانی، یک نفر سالمند خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مسئول دانشگاه نسل سوم ضمن اعلام این خبر گفت: سالمندی دورانی از زندگی است که در صورت شناسائی توانائی‌ها و برنامه ریزی مناسب دوره‌ای پویا خواهد بود.

سید مهدی طباطبایی گفت: افزایش امید به زندگی و طول عمر منجر به بالا رفتن جمعیت سالمند می‌شود و بر این اساس کار‌شناسان پیش بینی کرده‌اند در چند دهه آینده از هر ۴ ایرانی، یک نفر سالمند خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: اگر چه افزایش طول عمر، برای هر جامعه یک پیروزی است اما به سبب کسب آمادگی لازم برای رسیدگی به نیازهای افراد مسن، به عنوان یک چالش بزرگ برای سیستم‌های بهداشتی محسوب می‌شود.

وی افزود: برخورداری از یک سالمندی پویا، مستلزم برنامه ریزی و رسیدگی به سلامت افراد از سنین نوجوانی و جوانی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش در حفظ یک سالمندی سلامت، دانش آموختگی دومین گروه از دانشجویان دانشگاه نسل سوم را به آنان تبریک گفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: ۲۵ نفر از متقاضیان دارای ۵۰ تا ۶۰ سال سن در این دوره حضور یافتند.

سید مهدی طباطبایی گفت: دوره‌های خود مراقبتی، تغذیه، آشنایی با برخی بیماری‌های ژنتیکی، بیماری‌های شایع دوره سالمندی و نحوه پیشگیری از آن‌ها، بهداشت روان، آشنایی با مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و بازدید از سایر دانشگاههای شهرستان زاهدان، ادارات، انتقال خون و صدا و سیما از جمله مباحث آموزشی و برنامه‌هایی بود که در این دوره ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه نسل سوم به افرادی گفته می‌شود که دوره ۲۰ ساله سوم زندگی خود را می‌گذرانند، افزود: نسل سومی‌ها با اشتیاق فراوان سرکلاس‌ها حاضر شده و از هر لحظه حضور در جمع هم سالانشان بیشترین بهره را می‌بردند.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نفر متقاضی شرکت در دوره‌ها تاکنون ثبت نام شده‌اند ابراز امیدواری کرد: با تامین بودجه امکان ادامه برگزاری این دوره‌های آموزشی برای تمامی متقاضیان وجود داشته باشد.

در پایان این مراسم دانش آموختگان پس از ادای سوگند، گواهینامه دانش آموختگی خود را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha