سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در مورد مسائل مربوط به کودکان باید تصمیمات بیشتری اجرایی شود گفت: تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی از حقوق طبیعی و قانونی نونهالان است.

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: فراکسیون‌های مجلس شامل دو دسته سیاسی و کاری هستند و فراکسیون‌ها به تناسب اهمیت و ضرورت تشکیل شده که مبنای توجه نمایندگان به موضوعی خاص می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تلقی من این است که کودکان به اندازه جایگاه و موقعیت خود دارای پیچیدگی‌هایی در شرایط و حقوق هستند و تشکیل یک فراکسیون تخصصی کاری حق طبیعی و قانونی آنان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: هم اکنون در عرصه پزشکی، متخصص کودک و فوق تخصص‌های خاص گرایش کودک را داریم؛ ادبیات کودک و نوجوان نیز جایگاه ویِژه‌ای دارد؛ سینمای کودک و نوجوان ساخته شده و  تشکیل مجلس دانش‌آموزی نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه کودکان و نوجوانان را نشان می‌دهد؛ پس بهتر است تا مسائل و مشکلات کودک در اولویت‌های کاری نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

رحماندوست با اشاره به اینکه کودکان آینده سازان کشورمان هستند، یادآور شد: مجلس متولی قانون گذاری در تمام امور کشور است و مسائل حقوقی، اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کودکان از اهمیت خاصی برای وکلای ملت برخوردار است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: زمانی که از مسائل خاص بچه ها حرف می زنیم؛ متوجه می شویم دریایی از کارهایی داریم که باید انجام شود و انجام نشده است؛ از همین رو تشکیل فراکسیون کودک کار درستی تلقی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل فراکسیون کودک موجب نگاه جدیدی به مسائل کودکان می شود، گفت: تشکیل فراکسیون کودک موجب پالایش قوانین، رفع کمبودها و خلاءها می شود و نظارت بر اجرای قوانینی که مصوب شده اما اجرا نمی شود را آسان تر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha