سلامت نیوز : داروی هومیرا موارد استفاده متعددی دارد که استفاده از آن در درمان بیماری کولیت اولسراتیو نیز به این موارد افزوده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این دارو حاوی ماده موثره dalimumab است و برای درمان موارد شدید و متوسط بیماری کولیت اولسراتیو مورد استفاده قرار می گیرد که داروهای سرکوب ایمنی مثل کورتیزون و آزاتیوپرین و 6-mercaptopurine در درمان بیماری سودی ندارد و نمی تواند جلوی گسترش بیماری را بگیرد.

داروی هومیرا وابسته به خانواده داروهای ضد فاکتور نکروز دهنده تومور(TNF) است که به سرکوب پروتئین های ضروری اقدام می کند و نقش مهمی در تحریک ابتلا به عفونتها و پاسخ های ایمنی شدید بدن انسان دارد.

این دارو برای درمان تعدادی از بیماریهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به گونه ای که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2002 میلادی مجوز استفاده از این دارو را برای درمان آرتریت روماتوئید، در سال 2005 برای درمان بیماری آرتریت پسوریاتیک، در سال 2006 برای درمان بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزان  (The facts ankylosing spondylitis) و در سال 2007 برای درمان بیماری کرون و درسال 2008 میلادی برای درمان نوع پسوریازیس و آرتریت کودکان صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha