سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 59060
سلامت نیوز : گیتا موللی صبح امروز در حاشیه نخستین سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: این سمینار با همکاری مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال و گروه کودکان استثنایی هر ساله برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته موضوع ما درباره کودکان کم‌شنوا بود و امسال درباره مدرسه و تمام کودکان با نیازهای ویژه بحث و بررسی می‌کنیم.موللی ادامه داد: این سمینار در همه حیطه‌های تخصصی از جمله کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، بچه‌های اوتیسم، کودکان بیش فعال یا فلج مغزی و حتی اختلالاتی مانند صرع و تشنج را در بر می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی بیان داشت: کودکان با نیاز ویژه یا همان کودکان استثنایی به کودکانی اطلاق می‌شود که نتوانند بدون کمک از آموزش‌های عادی استفاده کنند، بنابراین نیاز به تخصص و دانش کافی در این زمینه الزامی است.

موللی اظهار داشت: در حال حاضر سیاست‌های جهانی به صورتی است که با توجه به عدالت همگانی باید کودکان استثنایی مانند تمام کودکان مورد توجه باشند بنابراین لازم است تا این کودکان در کنار کودکان سالم در مدارس حضور پیدا کنند و در مدرسه‌های عادی آموزش ببینند و این کار در تمام دنیا هم صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در ایران چند سالی است که این کار شروع شده است ولی متأسفانه هنوز از نظر علمی آگاهی کاملی در جامعه وجود ندارد و هنوز مدارس معمولی ما برای ورود کودکان نیاز به آمادگی دارند. هنوز پذیرش این کودکان در جامعه ما کم است و مدارس ما از نظر ساختمانی، دانش و نگرش معلمان و مدیران در این زمینه آماده نشده‌اند.

موللی خاطرنشان کرد: این آماده نشدن می‌تواند به کودکان با نیازهای ویژه ضربه بزند یعنی وقتی یک کودک ناشنوا را در یک مدرسه عادی قرار می‌دهند معلم نمی‌داند با این کودک چه کند و همسالان نیز نمی‌دانند که این کودک چه مشکلی دارد و مدیر نیز نمی‌تواند جواب والدین را بدهد بنابراین کودک احساس تنهایی می‌کند، طرد شده و دچار افسردگی می‌شود و سال بعد مجبور می‌شود به مدرسه استثنایی بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha