سلامت نیوز : حسین چاقری در در آستانه بر پایی «بیست و یکمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان» که از فردا در تهران برگزار می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: افزایش قیمت مواد و تجهیزات از یک سو و از سوی دیگر کمبود این مواد در بازار، لابراتورها را طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده در صورت ادامه وضعیت کنونی، به دلیل کمبود مواد، انتظار می‌رود در مواردی شاهد ساخت پروتزهای دندانی با کیفیت نامطلوب باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در این شرایط برخی شرکت‌های بازرگانی با توجیهاتی از قبیل انبارگردانی، نبود مواد و ... از ارائه مواد و تجهیزات به لابراتورها خودداری می‌کنند که این امر بر مشکلات لابراتورها که متکی بر اجناس وارداتی هستند، می‌افزاید.

چاقری تصریح کرد: با هدف مقابله با شرایط کنونی، ضروری است، کار گروهی به منظور برنامه‌ریزی متناسب با شرایط متشکل از گروه‌های ذی‌نفع از قبیل مسئولان اداره مواد و تجهیزات وزارت بهداشت و نمایندگان NGO دندانپزشکی و دندانسازی و نیز نمایندگان واردکنندگان تشکیل شود تا بر کیفیت، قیمت و نحوه توزیع مواد و تجهیزات ساخت پروتزهای دندانی نظارت صورت گیرد.

وی از تقویت تعاونی جامعه دندانسازان به منظور تأمین مواد و تجهیزات ساخت پروتز دندان به عنوان راهکار دیگری نام برد که در صورت تحقق از کمبود مواد و تجهیزات و نوسانات قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در طرح ساماندهی لابراتورهای دندانسازی شد که از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شود.وی ادامه داد: هم اینک نظارت وزارت بهداشت بر لابراتورهای دارای مجوز است، این در حالی است که لابراتوارهای فاقد مجوز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

چاقری در مورد کیفیت آموزش فارغ‌التحصیلان رشته پروتز اظهار داشت: اولین دوره فارغ‌التحصیلان رشته پروتز که در سال 1388 به دانشگاه‌های تیپ یک که دارای دانشکده‌های دندانپزشکی هستند، وارد شدند، مطابق برنامه آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی تحصیل کردند، اما هم اینک برخی دانشگاه های تیپ 2 که از شرایط آموزشی مناسبی برخوردار نیستند، نسبت به پذیرش دانشجوی پروتز اقدام می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از ادامه این روند، گفت: ادامه این روند، سبب می‌شود، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها به دلیل آموزش نامناسب و کاهش کیفیت تحصیلی در آینده و در زمان فعالیت در لابراتوارها از بهره‌وری لازم برخوردار نباشند.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران در ادامه افزود: بیست و یکمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان با هدف آشنایی دندانسازان و دندانپزشکان با تکنیک‌های جدید ساخت پروتزهای دندانی و نیز ارتقای کیفیت ساخت پروتزهای دندانی 3 تا 5 آبان در مجموعه تلاش تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha