سلامت نیوز: رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی گفت : تمامی بیماران مبتلا به قوز به قرنیه درمان می‌شوند. این بیماری تا سن 28 تا 30 سالگی متوقف می شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمود جباروند افزود : قوز قرنیه یک بیماری ژنتیکی است که معمولا از دهه دوم نوجوانی و حدود 13 تا 14 سالگی خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: قوز قرنیه یک بیماری دوطرفه است که معمولا در یک چشم شدیدتر است. قوز قرنیه موجب ابتلا به آستیگماتیسم‌های نا منظم و پیشرفت نزدیک‌بینی و در نهایت منجر به کاهش کمی و کیفی بینایی می‌شود.

جباروند خاطرنشان کرد : درسالهای اخیر روش‌های درمانی قوز قرنیه پیشرفت های بسیاری کرده است که ازجمله این روش‌ها می‌توان به تاباندن اشعه ماوراء بنفش با ویتامین ریبوفلاوین اشاره کرد که پیشرفت بیماری را متوقف می کند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به این که در موارد شدید بیماری می توان از ایمپلنت‌های داخل قرنیه استفاده کرد، اظهار داشت :این ایمپلنت ها به منظور استحکام بخشیدن به قوام قرنیه به کار می رود و قوز قرنیه را کمی بهبود می‌بخشد.

وی گفت :در نهایت اگر بیماری به قدری پیشرفت کرده باشد که دیگر نتوان از روش‌های گفته شده بهره جست، عمل پیوند لایه‌ای قرنیه برای بیمار انجام می‌شود و با انجام عمل پیوند قدرت دید فرد افزایش می‌ یابد .

رییس بیمارستان فارابی در مورد روش‌های تشخیصی قوز قرنیه گفت : در این بیماری ظاهر چشم تغییر می‌کند و کمی برآمده می شود . تشخیص و انتخاب روش درمانی مناسب بر عهده پزشک متخصص چشم است.

بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از 8 تا 11 آبان ماه 1391 در مرکز همایش های رازی و با همکاری گروه چشم پزشکی و مرکز تحقیقات چشم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha