سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پرستاری ضمن تاکید بر ضرورت تصویب و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات، هزینه‌های بخش سلامت برای مردم تا یک دوم کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ غضنفر میرزابیگی در سومین روز از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه ایسنا، با تاکید بر این که مسوولان بسیار جدی به فکر باشند تا قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هر چه زودتر از سوی شورای عالی بیمه مصوب و به اجرا دربیاید، گفت: تعرفه‌گذاری تنها از بعد مالی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: به نوعی ظلم به مردم است که تنها خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه باشد. خدمات پرستاران، ماماها، گروه طب سنتی، کسانی که در عرصه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند همگی بایستی بیمه باشند و در کیفیت بالای خدمات و قیمت ارزان با یکدیگر رقابت کنند.

میرزابیگی تاکید کرد: اگر 527 خدمات پرستاری تعریف شده تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و پرستاران در دفاتر حرفه‌ای خود موقعیت داشته باشند و جایگاهشان در تیم سلامت خانواده به درستی مشخص و تعیین شود و رقابت کنند مطمئنا هزینه و نیز خدمات مشترکی که وجود دارد در بخش سلامت به شدت کاهش پیدا می‌کند و به یک دوم می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha