سلامت نیوز : پزشکان انگلیسی می‌گویند نوعی داروی جدید را شناسایی کرده‌اند که در پیشگیری از حملات بیماری «ام‌ اس» در مقایسه با سایر داروها، موثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در بیماری ام اس سیستم دفاعی بدن علیه سیستم عصبی خود، وارد عمل می‌شود و موجب از کارافتادگی عضلات می‌گردد.متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کمبریج در انگلیس خاطرنشان کرده‌اند: نوعی داروی سرطان که باعث از بین رفتن و سپس بازسازی سیستم دفاعی می‌شود نسبت به داروهای دیگر تاثیر بهتری در پیشگیری از حملات ام‌ اس داشته است.

آمارها نشان می‌دهد که حدود یک صد هزار نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا هستند.این متخصصان روی نوعی داروی سرطان خون موسوم به alemtuzumab مطالعه کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای برای کنترل حملات ام‌ اس دست یافته‌اند. این دارو از افزایش تولید گلبول‌های سفید در مبتلایان به سرطان خون جلوگیری می‌کند و در بیماری ام اس نیز سلول‌های دفاعی را کاملا از بین می‌برد و یک سیستم دفاعی تازه می‌سازد که به سیستم عصبی بدن حمله نمی‌کند.این متخصصان تاکید دارند که انجام آزمایش بیشتر برای بررسی عوارض احتمال دارو روی بیماران پیش از استفاده از آن برای کنترل ام اس، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha