سلامت نیوز: رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: بر اساس آمارهای رسمی سالانه سه تا شش هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کتایون نجفی زاده روز جمعه در گردهمایی سالانه مدیران انجمن های کلیوی سراسر کشور در زنجان آمارهای غیر رسمی بیماران مرگ مغزی کشور را 12 هزار مورد در سال اعلام کرد.

او افزود: در مجموع تعداد موارد مرگ مغزی در کشور بالاست که متاسفانه به دلایل مختلفی ثبت و گزارش نمی شود.

وی اظهار داشت: در صورت اهدای 20 درصد اعضای بدن بیماران مرگ مغزی علاوه بر رفع مشکلات بیماران نیازمند، بسیاری از معضلات اجتماعی به حداقل کاهش می یابد.

رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: سالانه 25 درصد بیماران لیست انتظار دریافت اهدا عضو در کشور فوت می کنند.

نجفی زاده ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته 16 درصد مرگ و میرها بخش های ICU بیمارستان ها را بیماران مرگ مغزی تشکیل می دهد که 50 درصد آن می تواند به اهدا عضو منجر شود.

وی با بیان اینکه سالانه 800 مورد اهدا عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام می گیرد اضافه کرد: ایران در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت مناسبی ندارد و در این حوزه باید اقدامات تاثیر گذار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: تربیت نیروی تخصص کارآزموده و بهره گیری از تجارب روانشناسان مجرب برای کسب رضایت از خانواده های مرگ مغزی از اساس فعالیت های این شبکه در کشور است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته میزان رضایتمندی از خانواده های مرگ مغزی در ایران از 32 درصد به 94 درصد در آذرماه افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسوول تا کنون 800 هزار کارت اهدا عضو در کشور صادر شده و افراد علاقه مند می توانند برای دریافت اطلاعات و ثبت نام به نشانی اینترنتی WWW.ehda.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha