شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 60179
سلامت نیوز : از سن 30 سالگی به بعد است كه بازسازی سلو ل های تولید كننده پوست، كاهش می یابد و همواری پوست كم می شود؛ این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازکیهان ؛ برای جوان ماندن، پوست تان را با كرم متناسب با نوع آن مرطوب نگه دارید، سیگار نكشید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، اجتناب كنید .

پوست شما در 30 سالگی
در حدود 30 سالگی اولین چروك ها ظاهر می شوند؛ كبودی و گودی چشم ها افزایش می یابند، به حدی كه كمبود رنگ دانه ها می تواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود .
حدود 30 سالگی ، پوست تغییر می كند
در واقع از این سن به بعد است كه بازسازی سلو ل های تولید كننده پوست، كاهش می یابد؛ به علاوه، همواری پوست كم می شود خصوصاً این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید؛ یك بار در هفته از صمغ بر روی پوست تان استفاده كنید، این كار بازسازی سلولی را تقویت می كند؛ از ماسك های مخصوص درخشان كننده برای بازگرداندن روشنایی پوست استفاده كنید .
معضل كبودی و گودی دور چشم
باز هم در 30 سالگی است كه كبودی و گودی دور چشم اهمیت می یابد؛ در برخی موارد (استعمال دخانیات، عدم مراقبت های مرتب) ممكن است این كبودی و گودی ها حسابی جا خوش كنند؛ از آنجایی كه این بخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است و بر روی چهره تأثیر می گذارد؛ نشانه های افزایش سن و خستگی را به خوبی نشان می دهد؛ توجه تان به این قسمت را 2 برابر كنید، صبح و شب با دقت بسیار و به آرامی به خط كاسه چشم با دست ضربه بزنید .
توجه به چین و چروك های واضح
اگر گفته می شود كه یك زن دیگر هرگز مانند
30 سالگی اش زیبا نیست، فقط به خاطر چین و چروك های ریز نیست (خطوط باریك اطراف چشم ها و دهان)، بلكه دلیلش اولین چین و چروك ها هستند كه خود را در برخی مناطق نشان می دهند؛ چین و چروك دور چشم، خطوط اخم و چین و چروك دور لب ها و بینی .
با لكه های قهوه ای مبارزه كنید
30 سالگی آغاز دوره ای است كه پوست ملانین كمتری تولید می كند و این دلیلی است برای كاركرد نامناسب رنگ دانه ها در این دوره، سپس لكه های قهوه ای اطراف چشم ها، لب ها، روی پیشانی (خصوصاً در طی دوران بارداری یا به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری و یا قرارگرفتن در معرض آفتاب) ظاهر می شوند . برای معالجه این لكه ها، باید از پوست تان با یك كرم ضد آفتاب یا یك كرم حاوی ویتامین A یا هیدروكینون كه به طور موقت جلوی تولید رنگ دانه ها را می گیرد، محافظت كنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha