سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: طبق قانون وزارت بهداشت مسئول تشکیل هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی است و هیئت نظارت بر این انتخابات به صورت مستقل عمل می‌کند اولین جلسه شروع زمان بندی برگزاری این انتخابات با دعوت معاون درمان وزارت بهاشت در تاریخ 14 آبان برگزار شد و طی این جلسه معاون وزیر جدول زمان بندی برگزاری این انتخابات را اعلام کرد.

وی گفت: بعد از آن نیز جلسه تعیین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات برگزار شد که علاوه بر بنده معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز کاندیدا بود که در این انتخابات اعضای هیئت نظارت بر انتخابات با 3 رأی بنده را به عنوان رئیس این هیئت انتخاب کردند و معاون وزیر بهداشت 2 رأی آورد، یک رأی هم ممتنع بود که باطل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: بعد از این جلسه قرار بود وزیر بهداشت با تأیید نتیجه انتخاب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات، شروع روند این انتخابات را اعلام کند که متأسفانه در این کار تأخیر دارد و این مسئله شبهاتی را ایجاد کرده است و اگر تا روز یکشنبه وزیر بهداشت شروع روند انتخابات نظام پزشکی را اعلام نکند از وی در مجلس طرح سؤال می‌کنیم.

هاشم زهی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در چند شهر برگزار می‌شود،‌توضیح داد:‌ در این مورد از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی استعلام کرده‌ایم اما هنوز این مسئله را به هیئت نظارت بر انتخابات اعلام نکرده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر ششمین انتخابات نظام  پزشکی گفت: با این حال ما از دیروز کار تعیین اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استانها و شهرستانها را آغاز کرده‌ایم تا تأخیری در روند برگزاری انتخابات نداشته باشیم.

وی افزود: طبق جدول زمانبندی آگهی جدول زمانبندی انتخابات نظام پزشکی در روزهای 7 تا 13 آذر منتشر می‌شود، زمان ثبت نام نامزدها در شهرستانها 14 تا 20 آذر است و تا 21 آذر برای ارسال مدارک فرصت دارند، بررسی صلاحیت نامزدها در شهرستانها نیز طی روزهای 22 آذر تا 5  دی انجام می‌شود.

هاشم زهی گفت: اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده بین روزهای 8 تا 9 دی اعلام می‌شود و پس از طی مراحل شکایت و رسیدگی به شکایات، تبلیغات کاندیداها از 2 بهمن تا 11 بهمن انجام می‌شود. نتیجه انتخابات نیز بعد از برگزاری در روز 13 بهمن در تاریخ 14 بهمن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز روند اعلام شکایات و رسیدگی به آنها انجام می‌شود و تا روز 26 بهمن نتایج قطعی تأیید انتخابات انجام می‌شود، بعد از صدور اعتبارنامه های اعضای جدید هیئت مدیره های نظام پزشکی اولین جلسه هیئت مدیره های جدید نیز باید تا روز 5 اسفند تشکیل شود و بعد از آن نیز روند قانونی برای برگزاری انتخابات شورای عالی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha