پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6130

اولین همایش رتبه بندی تجهیزات پزشكی دندانپزشكی و آزمایشگاهی با هدف آشنایی تولید كنندگان با مدل سر آمدی EFQM كه شركت ها را در یك بازه هزار امتیازی رتبه بندی می كند در 16 مرداد برگزار شد.

مهندس فرداد اسلامی، رئیس هیئت مدیره QS سوئیس در منطقه خاورمیانه به باشگاه خبرنگاران گفت: رشد موج كیفیت خواهی بین شركت ها در بعضی از موارد سطح كیفیت را به هم نزدیك می كند و مصرف كنندگان را در مورد انتخاب و خرید با مشكل مواجه می شوند.
بنابراین بحث رتبه بندی شركت ها و امتیاز بندی آنها با اینكه دارای گواهینامه‌های بین المللی ایزو و CE هستند، بسیار مهم است و با رتبه بندی تجهیزات پزشكی شركت برتر انتخاب می‌شود كه در زمینه فروش و عرضه محصولات و صادرات بسیار موثر است.
وی افزود: یكی از اهداف این همایش آشنایی تولید كنندگان با محورهای مختلف مدل سرآمدی است كه شركت ها را در یك بازه هزار امتیازی رتبه بندی می كند و نشان دهنده توانایی های آنها است و خریداران می توانند محصولاتی با ضمانت و برتری كافی انتخاب كنند.
وی بیان كرد: شركت های ایرانی در مقابله با شركت های اروپایی در مدل سرآمدی امتیاز بالا و قابلیت رقابت خود را در سطح بازارهای بین المللی حفظ كنند و آنهایی كه تاكنون موفق به اخذ مجوزهای بین المللی و ورود به بازارهای اتحادیه اروپا نشده اند بتوانند با ارائه امتیازشان و سطح توانای هایشان این موفقیت را كسب كنند.
دكتر نیك روش، رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشكی در ادامه گفت: توان تولید در زمینه ساخت تجهیزات پزشكی متكی به دانش فنی است و دانش فنی در ارتباط مستقیم با منابع انسانی است و با توجه به اینكه كشور ما از افراد متخصص و كارآمد بسیار غنی است مزیت خوبی برای ایران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha