سلامت نیوز : پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه بخش‌های رادیولوژی دیجیتال و سیستم پکس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای‌ اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسام‌الدین نبوی‌زاده به میزان اعتبار تخصیص داده شده به دستگاه رادیولوژی اشاره و اظهار کرد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان دومین دستگاهی است که راه‌اندازی شده و اولین دستگاه با همت مسئولین در بیمارستان امام سجاد راه‌اندازی و امروز دومین دستگاه آن را جهت رفاه حال مردم در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج راه‌اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای این دستگاه خدمت‌رسانی بهتر با کیفیت بالاتر، جلوگیری از اتلاف ‌وقت، سرعت بیشتر و امکان ارسال مشکلات از طریق کامپیوتر به نقاط سراسر کشور و استان به منظور بررسی مشکلات بیمار بوده که به راحتی قابل پیگیری و تشخیص است.

وی دستگاه‌های رادیولوژی را از ضروریات مهم در سطح کشور و استان عنوان کرد و گفت: برنامه و هدف مراکز پزشکی درمانی این است که با این دستگاه‌ها به سوی پزشکی الکترونیکی یا دیجیتال حرکت کنند به طوری که در آینده با همین سیستم کارت سلامت با تمامی ویژگی‌های بیمار ذخیره می‌شود و بیمار کلیه اطلاعات پزشکی خود را به صورت کارت الکترونیک در اختیار دارد.

نبوی‌زاده از دیگر ویژگی بخش رادیولوژی را دیجیتال بودن آن ذکر کرد و ابراز داشت: این سیستم نیازی به فیلم ندارد و با امکانات بهتر قابل عکسبرداری بوده و این امر کمک مضاعفی جهت تشخیص بهتر بیماری و درمان آن برای پزشکان است.

وی به دستگاه پکس و مزایای آن اشاره کرد و گفت: به وسیله این دستگاه کلیه اطلاعات پزشکی به نقاط مختلف قابل ارسال بوده که به طور همزمان عکس گرفته شده در تمامی بخش‌های بیمارستان، سایر نقاط و منازل پزشکان قایل رؤیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عکس بیمار که بر روی سیستم وجود دارد به تمامی نقاط ارسال می‌شود و پزشکان و متخصصین مربوطه نظرات خود را ارائه و منتقل می‌کنند که این امر بسیاری از رفت و آمدها و هزینه‌های اضافی را که از طریق عکس و فیلم صورت می‌گرفت برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه پکس به صورت اتوماتیک اندازه‌ها و زاویه‌ها را مشخص می‌کند و سرعت عکس گرفتن بسیار بالا بوده و از میزان اتلاف وقت بیمار کاسته شده است.وی اذعان کرد: هدف ما بر این است که دیگر شهرهای گچساران و دهدشت را در صورت تخصیص اعتبارات در اولویت کاری قرار داده و اقدام لازم جهت راه‌اندازی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha