چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 61417

سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی خوزستان گفت: از یک سال پیش قیمت فیلم رادیولوژی افزایش یافته و کمبودهایی در تهیه آن مشاهده می‌شود.

دکتر احمد سلطانی‌شیرازی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: حتی برخی مراکز دانشگاهی با کمبود فیلم مواجه شده‌اند و برخی عکس‌های رادیولوژی روی لوح فشرده (CD) تهیه می‌شوند.

وی افزود: باید به سمت دیجیتالی کردن عکس‌های رادیولوژی پیش برویم که در بیشتر کشورهای دنیا انجام می‌شود. در حال حاضر وضعیت ارایه عکس‌های رادیولوژی در ایران بینابین است و هنوز سیستم دیجیتال مناسبی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قطعات و لوازم مربوط به دستگاه‌های رادیولوژی نیز بسیار افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت فیلم‌ها به 4 برابر افزایش یافته و کویل‌های MRI، تیوپ رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن نیز بسیار کمیاب شده‌اند. برخی قطعات این دستگاه‌ها تا 5 برابر افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس انجمن رادیولوژی خوزستان گفت: با وجود این‌که تلاش زیادی برای رفع این مشکلات انجام شده است ولی بسیاری از تجهیزات تحریم هستند و به کشور وارد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی برای کارهای علمی در بخش رادیولوژی نیز مشکلاتی ایجاد کرده و شرکت‌هایی که اسپانسر کنگره‌ها و همایش‌ها بوده‌اند به خاطر نداشتن تجهیزات برای فروش، هزینه کنگره را قبول نکرده و برگزاری برخی کنگره‌ها لغو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha