سلامت نیوز : نماینده گرمی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداخت و گفت: باید همه مسئولان به خصوص خواص با احساس مسئولیت سنگین از تفرق و اختلاف حذر کرده و با وحدت در خدمت کشور و آحاد مردم جامعه باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ میرقسمت موسوی در بخشی از نطق خود از دولت خواستار شد که لایحه بودجه را زودتر به مجلس تقدیم کند و اذعان داشت: دولت در تدارک تهیه و تنظیم بودجه سال ۹۲ به مجلس است که باید به نکاتی در این لایحه توجه کند.

موسوی ادامه داد: دولت باید در تهیه لایحه بودجه توجه به منابع داخلی و واحدهای تولیدی به عنوان یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی را باید در دستور کار قرار دهد.

وی یادآور شد: دولت باید در تهیه و تنظیم بودجه عدالت اقتصادی خانواده ها و مناطق محروم کمتر توسعه یافته به ویژه در روستاها را رعایت کند چرا که بدون توجه به این امر توسعه و پیشرفت متوازن در کشور به زودی تحقق نخواهد یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین با تاکید بر اینکه در بودجه ۹۲ باید به منابع داخلی و واحدها تولید نیز به ویژه بخش کشاورزی توجه جدی مبذول داشت اظهار داشت: یکی از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی که خواست رهبر معظم انقلاب است تکیه بر منابع تولید داخلی است که متأسفانه در سال ۹۱ و بودجه آن اهتمام جدی به این مسئله صورت نگرفت.

موسوی به وضعیت اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: نه تنها دولت بلکه اگر همه همت کنیم و معضل بیکاری در کشور را حل کنند. برای یک دوره مجلس و دولت کفایت می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر هزینه های سنگین درمان در کشور نیز گفت: دولت همچنین باید در بودجه سال ۹۲ به بیمه و درمان همگانی توجه خاصی داشته باشد چرا که هزینه های درمان به طرز سرسام آوری بالا رفته و مردم را با مشکل مواجه ساخته است و خانواده ها از پس هزینه ها بر نمی آیند.

وی افزود: علاوه بر این در بودجه امسال باید به طرح های نیمه تمام اولویت داده شود چنانکه در شهرستان گرمی طرح ایجاد سدها ناتمام باقی مانده است.

موسوی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه اش اشاره و اذعان داشت: برای شهر گرمی هر چه فریاد بلندتر می شود گوش شنوا نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از دولت خواست که با توجه به اینکه زمان تحویل بودجه به مجلس گذشته است این لایحه را هر چه سریعتر به مجلس تقدیم کند تا نمایندگان با سرعت و فراغ بال بتوانند بودجه را در زمان مشخص و لازم کارشناسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha