سلامت نیوز:رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده از اجرای طرح پزشک خانواده در استان تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمد شریعتی در گفت و گو با پانا در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور توضیح داد:  این طرح در حال حاضر در چند استان کشور به اجرا درآمده است و در صدد هستیم با تامین بودجه مورد نیاز و به تدریج در دیگر استان های کشور نیز عملی شود و شاهد اجرای کشوری این طرح باشیم.
 وی ادامه داد:در حال حاضر در دو استان فارس و مازندران طرح پزشک خانواده در حال ارائه خدمات به بیماران است و برنامه های مقدماتی به پایان رسیده است و مردم پزشکان خود را انتخاب کرده اند و برنامه رو به جلو در حال حرکت است.
رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در پاسخ به زمان اجرای این طرح در استان تهران تصریح کرد: پزشک خانواده در استان تهران نیز به زودی به اجرا در می آید و در حال مقدمات اجرای طرح هستیم و با توجه به گستردگی کار در استان تهران، ساماندهی این طرح بیش از  دیگر استان ها به طول می انجامد.
شریعتی از  اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان هرمزگان و قزوین در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که طرح در این دو استان زودتر از سایر استان ها آغاز به کار کند و البته این مسئله نیز تابع شرایط مالی و بودجه ای است که باید اختصاص داده شود.
وی خاطرنشان کرد: شایعاتی مبنی بر شکست طرح پزشک خانواده شنیده می شود اما زیر بار این مسئله نخواهیم رفت و ممکن است این طرح دیر یا زود شود اما در نهایت به اجرا می رسد  و هنوز از قانون برنامه عقب نیستیم و با توجه به اینکه این برنامه از مصوبه‌های دولت است قطعا به مرحله  عمل می رسد.
ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ در پایان یادآور شد: ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼش ﺷﻮد داروﺧﺎﻧﻪ ھﺎ ھﻢ ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ وارد ﭼﺮﺧﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﺧﺎﻧﻮاده ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﮫﯿﺪات ﻻزم در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص اﻧﺪﯾﺸﯿﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha