سلامت نیوز : طاها طاهری در نهمین اجلاس وزرای ابتکار سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و ایران افزود: امیدوارم این نشست همانند نشست‌های گذشته بتواند در ارائه توصیه‌های موثر و راهکارهای مفید به اجلاس وزرای ابتکار کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در این نشست جمعی تخصصی که با توجه به حوزه کاری و انجام عملیاتهای گوناگون مشکلات و موانع عرصه مبارزه با مواد مخدر را به طور عمیق درک کرده و ارزیابی دقیقی از ملزومات کار در عرصه مبارزه دارند، حضور دارند.

طاهری گفت: نشست امروز تجلی همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر است و ارزیابی‌های صورت گرفته از نشست‌های تخصصی و کارشناسی حاکی از بروندادهای موثر در اجرای موفق برنامه‌هاست.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این حرکت به ویژه بنیان یک نهاد مبادله اطلاعات است که در مسیر تکامل به سوی یک ساختار تبادل اطلاعات آنی و عملیاتی از مرزهای سه کشور تا پایتخت آنهاست.

وی تصریح کرد: هرچند که تمام این تلاش‌ها قابل تحسین است اما ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح همکاری‌ها در بعد کمی و کیفی وجود دارد که باید در نشست‌های تخصصی و کارشناسان ارشد به آنها توجه شده و با شناخت دقیق از آنها راهکارهای بهره‌گیری، تعیین و در یک ساز و کار مورد توافق محقق شود.

طاهری گفت: ابتکار سه جانبه و مشارکت هر کشور ایران،افغانستان و پاکستان و جدیت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بنیانی است که از سرمایه‌های مورد نیاز یک مبارزه در منطقه به شمار می‌آید.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وظیفه ما این است که از این سرمایه به نحو مطلوب در جهت اهداف مشترک استفاده کنیم و این ابتکار یک بازوی اجرایی به نام JPC برخوردار است.

وی اظهار کرد: ‌اگر چه هر سه کشور از توان خود برای رسیدن به نتایج موفقیت‌آمیز در مبارزه با مواد مخدر کوتاهی نکرده انند ولی جامعه جهانی نسبت به ایفای تعهدات و التزام به اجرای توافقات بین‌المللی منطبق با اصل مسئولیت مشترک در حمایت از ۳ کشور و نهادهای موجود در منطقه متعهد است.

وی گفت: بنابراین یکی از مطالبات منطقی در این نشست این است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در حوزه بین‌المللی مطرح شده و شرکای غربی را نسبت به ایفای تعهداتشان متقاعد کند.

طاهری گفت: احتراز از متهم ساختن دیگران و مشارکت عملی در طرح‌ها و پروژه‌های منطقی از سوی دولت‌های غربی وجود دارد. تردیدی نیست در راستای تحقق این برنامه، ابتکار سه‌جانبه و مرکز طراحی عملیات مشترک در اولویت قرار خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha