سلامت نیوز : دومین کنگره تازه‌های بیماری‌های پوست 6 تا 8 دی در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

دکتر پروین منصوری رییس بخش پوست بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت وگو با ایسنا ، گفت: هرسال در این کنگره یک موضوع مورد توجه در زمینه پوست مورد بحث قرار می گیرد. در کنگره امسال نیز تازه‌های درمانی اختلالات رنگ پوست مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. یکی از محورهای اختلالات رنگ پوست بیماری ریتی لیگو یا همان برص است که علت ابتلا به آن هنوز شناخته نشده و کارهای زیادی در دنیا در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: رنگی شدن لکه های پوست، استفاده از لیزر در اختلالات کم رنگ و پررنگ پوست، تازه های مربوط به سفید شدن مو، اختلالات رنگی پوست در زمینه بیماری‌های ارثی شغلی و تغییرات در رنگ ناخن از دیگر محورهای مورد بحث در این کنگره است.

رییس بخش پوست بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: به دلیل اینکه اختلالات رنگ پوست اغلب در نواحی باز پوست بدن رخ می دهد اغلب آسیب های روحی روانی برای فرد ایجاد می‌کند به همین دلیل رویکردهای روانشناختی در اختلالات رنگ پوست نیز در این کنگره مورد بحث قرار می گیرد.

منصوری اظهار کرد: از کشت ملانوسیت، روشهای جراحی و درمانهای دارویی برای درمان اختلالات پوستی استفاده شده است، اخیرا نیز از سلولهای بنیادی برای تحریک ساخت رنگدانه در موارد مقاوم این بیماری به صورت تجربی و آزمایشی در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha