چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 63604
سلامت نیوز : اصرار بیش از حد مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت در تامین ارز برای واردات دارویی بیماران نیازمند سرانجام به آنجا رسید كه ارگان رسمی دولت علیه او وارد عمل شود و طی تیتری تحریف‌شده به تخریب یكی از وزرای كابینه‌ای بپردازد كه به تصدیق نمایندگان مجلس و كارشناسان حوزه بهداشت و درمان دست‌كم در پیگیری مشكلات مجموعه تحت مدیریتش بسیار بهتر از وزرای دیگر عمل كرده است. با این حال سخنان پی‌درپی خانم وزیر در تشریح دلایل كمبود دارو در كشور كه به‌صورت مشخص بانك مركزی را نشانه می‌گرفت چندان خوشایند سایر مقامات دولت نبود و حتی هفته گذشته شایعه كنار گذاشته شدن او به‌صورت وسیعی در جامعه پیچید و نهایتا محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور طی سخنانی بركناری خانم وزیر را منتفی دانست. با این حال دید منفی در مجموعه دولت نسبت به تنها وزیر زن كابینه پایان نیافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ، تیتر یك دیروز روزنامه رسمی دولت هم این موضوع را تایید می‌كند. روزنامه ایران در تیتر یك دیروز خود از اصرار خانم وزیر بر افزایش قیمت دارو نوشت و تاكید كرد كه اصرار بر افزایش قیمت دارو در شرایطی است كه از یكسو ارز مورد نیاز دارو تخصیص یافته و در سوی دیگر هم 96درصد نیازهای دارویی در داخل كشور تامین می‌شود. روزنامه ایران می‌نویسد: در حالی كه رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی تاكید كرده احدی حق ندارد به بهانه نبود ارز، قیمت دارو را بالا ببرد، خانم دكتر وحیددستجردی دو روز پس از تاكیدهای رئیس‌جمهور، اظهار می‌دارد صحبت‌های ما همان صحبت‌های قبلی است و به علت افزایش نرخ ارز، افزایش در قیمت دارو خواهیم داشت.

وزیر بهداشت تاكید كرده با توجه به افزایش 16.5 درصدی نرخ ارز مرجع و اختصاص غیركافی آن به بخش دارویی، شاهد افزایش برخی اقلام دارویی خواهیم بود. به نوشته روزنامه ایران اظهارنظرهایی از این دست در شرایطی صورت می‌گیرد كه كشورمان با تولید بیش از 96 درصد نیازهای دارویی در داخل از سطح مطلوب خدمت‌رسانی دارویی قرار دارد و هرگونه تنش‌زایی در این حوزه قطعا به زیان مردم خواهد بود. البته روزنامه ایران در شرایطی این گزارش را منتشر كرده كه به واقعیات فراتر از گفته‌های شفاهی توجه نكرده است. چرا كه به تصدیق نمایندگان مجلس بانك مركزی فقط وعده تخصیص ارز دارویی را داده است و ارز تخصیص یافته هم حداكثر كفاف یك‌سوم واردات داروی مورد نیاز كشور است و از سوی دیگر هم مواد اولیه تولید دارو در داخل كشور هم وارداتی است و طبیعتا نیازمند ارز است.

بنابراین وزیر بهداشت در ارائه گزارش وضعیت دارویی كشور مرتكب تخلفی نشده است اما چون اصرار بر انجام جدی وظایفش دارد، گروهی در درون دولت از اینكه او دائما پیگیر مسائل دارویی و سلامت مردم است، ناراضی هستند به همین دلیل در پی بركناری‌اش برآمدند اما چون در پیشبرد این پروژه موفق نبودند لذا تخریب او را در دستور كار قرار داده‌اند. روزنامه دولت حتی موضوع را سیاسی- انتخاباتی كرده و می‌نویسد: گویا دكتر مرضیه وحیددستجردی كه پیش از وزارت بهداشت، سابقه نمایندگی مردم تهران در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس كمیته زنان ستاد مركزی انتخاباتی علی لاریجانی در سال 84 را در كارنامه داشته است موضوعات دیگری را با پیش كشیدن این مباحث دنبال می‌كند.

روزنامه ایران در بخش دیگر این گزارش سعی می‌کند تا وزیر بهداشت را تحت تأثیر یکی از معاونانش در این وزارت‌خانه قلمداد کند و به همین دلیل او را وزیری ضعیف معرفی می‌کند که حتی توانایی مدیریت افراد زیرمجموعه‌اش را ندارد. اما واقعیت این است كه بیان چنین جملاتی در روزنامه دولت علیه وزیر بهداشت نه تنها به درمان مشكل دارویی كشور منجر نمی‌شود بلکه مشکل را بدتر می‌کند و مادامی كه دولت واردات دارو را به واردات كالاهایی چون زین اسب و چوب بستنی اولویت ندهد، مشكل همچنان پابرجاست حتی اگر خانم وزیر هم از كابینه خداحافظی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha