سلامت نیوز :بیمارستان الکساندرا در منطقه ردیچ انگلستان به خاطر اقدامات فراگیر ناشی از شیوه‌های بد در طول چندین سال، از جمله پرستارهایی که بیماران را سرزنش می‌کردند تا پیرزنی که مدت 11 هفته بدون شست‌و‌شو رها شده بود، طی نامه‌ای از 38 خانواده عذرخواهی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در یکی از بدترین نمونه‌ها، مردی که علت مرگش گرسنگی گزارش شده بود، بعد از مدت دو ماه درمان در بیمارستان جان سپرد.

بسیاری از خانواده‌های این بیماران، به خاطر اتفاقاتی که از نظر وکیلشان «مخوف» خوانده می‌شد، غرامت دریافت می کنند.بیمارستان در نامه‌های ارسالی، قصور و کوتاهی خود در هر مورد را پذیرفته است.

این اقدام در جهت تشدید بحث و بررسی در مورد این مسئله خواهد بود که چرا برخی پزشکان و پرستاران، با بیماران رفتار محبت آمیز ندارند. بنا بر اظهارات جرمی هانت، وزیر بهداشت، در بیمارستان NHS بیماران، «سردی، عصبانیت، بی تفاوتی و حتی اهانت» را تجربه می‌کنند.

دغدغه‌ها و نگرانی‌ها نسبت به این موضوع در حال افزایش است و ولیعهد انگلستان به طور مستقیم از دکترها و پرستارها درخواست کرده است تا به حرف بیماران گوش دهند و نسبت با آنها با مهربانی رفتار نمایند.

ولیعهد در مجله «جامعه پزشکی سلطنت»، بر ضرورت فوری بهبود شرایط «مراقبت و غمخواری» در بخش خدمات بهداشتی تأکید کرده است.

برخی از نقایص و کم کاری های بیمارستان NHS به شرح زیر هستند:

مرد 35 ساله و پدر خانواده ای چهار نفره که به گفته خانواده وی، چون کارکنان بیمارستان نمی‌دانستند که چگونه باید لوله غذا را در بدن وی کار گذارند، موجب تحلیل و ضعف بدنی وی شدند.

مرد بازنشسته ای که در حین بلند کردن وی، دنده هایش شکسته بود و درحالی که از درد فریاد می‌زد، در همان حال رها شده بود؛

مردی که نمی‌توانست خودش غذایش را بخورد و به گفته دخترش، از سوی پرستاری که باید غذای نخورده او را جمع می کرد، مورد سرزنش قرار می گرفت.

مادر بزرگی که به خاطر عدم تشخیص شکستگی مفصل ران از سوی پزشکان، برای همیشه از نعمت راه رفتن محروم شد.

در مجموع بیمارستان به 38 مورد جداگانه مبلغ 410 هزار پوند بابت غرامت پرداخت کرده است، که پنج مورد از افراد زنده بودند، و در بقیه موارد هزینه غرامت به بازماندگان بیماران پرداخت شد.

به گفته وکلا، اعتبار بیمارستان NHS، موجب شده است که بیماران با شوک توهین های منزجرکننده و بدترین کاستی در درمان و مراقبت روبه‌رو شوند، و این روند مراقبتهای ضعیف سالیان سال ادامه داشته است.

دومین مورد وحشتناک بیمارستان NHS، مربوط به گزارش ماه اکتبر «کمیسیون کیفیت درمان» است. بر اساس این گزارش پیرمرد 84 ساله ای در سال 2009 به علت گرسنگی در بیمارستان می‌میرد.

در اواخر همان سال ناظران هشدار دادند که بسیاری از بیماران این بیمارستان در معرض خطر کمبود آب بدن قرار می گیرند، به طوری که پزشکان مجبور به تجویز آب برای بیماران می‌شدند.

بر اساس آمار رسمی، نرخ مرگ و میر در بیمارستان های وورسسترشایر در سال های 11-2010، 10 درصد بالاتر از میانگین ملی بوده است؛ درهمین زمان، «کمیسیون کیفیت درمان» گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن، 239 مورد مرگ و میر بیش از حد پیش بینی شده بوده است.

آقای هانت عنوان کرده است که وزارت بهداشت نظارت مستقیمی بر روند درمان و مراقبت در بیمارستانها خواهد داشت و درصورت لزوم اقدامات بیشتری هم انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha