سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به عزل وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور وزرای نمره بیست خود را بدون هیچ توجهی عزل می‌کند و افراد ضعیف را در اطراف خود نگه می‌دارد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور، توضیح داد: عمیقاً از این تصمیم رئیس جمهور متاسف هستیم چرا که این اولین وزیر نمره بیستی احمدی نژاد نبود که به راحتی از منسب خود برکنار شد.

نماینده مردم  اردبیل، نیر، نمین و سرعیندر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور پیش از این به وزاری همچون صفار‌هرندی؛ وزیر ارشاد سابق، تقی‌پور؛ وزیر ارتباطات سابق، میر‌کاظمی؛ وزیر نفت سابق، فتاح؛ وزیر نیروی سابق نیز نمره بیست داده بود ولی خیلی راحت این افراد را برکنار کردند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور چندی پیش به وزیر بهداشت نمره بیست داد، گفت: رئیس جمهور وزرای نمره بیست خود را بدون هیچ توجهی عزل می‌کند و افراد ضعیف را در اطراف خود نگه می‌دارد.

حقیقت‌پور افزود:‌ معضل اصلی دولت نهم و دهم این است که همه وزرای نخبه، توانمند و مستقل خود را از کار برکنار کرد و افرادی را که هیچ سابقه‌ای در خدمت به انقلاب طی ۳۳ سال اخیر در کارنامه خود نداشته اند را حتی تا حد معاون اجرایی رئیس جمهور ارتقاع می‌دهند.

وی یادآور شد: نکته قابل انتقادی نیز به نمایندگان مجلس وجود دارد چرا که هر بار بحث از استیضاح یک وزیر پیش می‌آید برخی از نمایندگان می‌گویند این خلاف نظر رهبری است و باعث تضعیف دولت می‌شود در حالی که رئیس دولت به راحتی دولت را تضعیف می‌کند و هوشمندانه در یک روز تعطیل دست به این کار می‌زند که مجلس و رسانه‌ها نتوانند اعتراضی به این رفتار دولت کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: رد پای جریان انحرافی در این اقدام رئیس جمهور مشهود است چرا که این جریان در همه عرصه‌های جامعه رخنه کرده‌ اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha