یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 64460

سلامت نیوز : مهم ترین بخش خواستگاری گفت وگوی دختر و پسر است. باید بدانید که این گفت وگو، نه تنها به زمان کافی احتیاج دارد، بلکه راه و رسم خاصی هم دارد تا بتوانید بهترین شناخت را از طرف مقابلتان کسب کنید. سوالات مطرح شده باید جواب دقیق و روشنی داشته باشد و کلی نباشد چرا که جواب های کلی معمولا مبهم است و مورد قبول هر کسی قرار می گیرد و فرد مقابل با توجه به تصورات خودش سوال را تفسیر می کند و امکان این که به درستی متوجه پاسخ نشود نیز وجود دارد. مثلا در پاسخ به سوال درباره پایبندی فرد به اعتقادات مذهبی اگر پاسخ این باشد که من در حد معمول معتقد هستم. این جواب مشخص نمی کند که آیا فرد واجباتش را انجام می دهد یا نه. پس سعی کنید سوالاتتان جزئی و دقیق باشد و اگر جواب کلی و مبهم بود بیشتر توضیح بخواهید تا کاملا جواب شفاف و روشن باشد.

سوالات دغدغه ها را مشخص می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ سوال محور و پاسخ محور باشید. یعنی هم به سوالاتی که از شما پرسیده می شود و هم به پاسخ هایی که به شما داده می شود، توجه کنید. فراموش نکنید که سوالات فرد «دغدغه ها» و پاسخ هایش «افکار و عقایدش» را نشان می دهد. سوالات را بر اساس آن چه خود هستید، باید طراحی کنید، اگر به مواردی اعتقاد ندارید، باید با طرح سوال های متناسب و ریز بررسی کنید که فرد مقابل در این زمینه در تعارض با شما نباشد. به عنوان مثال به جای پرسیدن این سوال کلی که نظر شما درباره حجاب چیست باید جزئیات سوال را با وسواس بیشتری مطرح کنید. به طور مثال می توانید سوالات زیر را از خواستگار خود درباره این موضوع بپرسید: شما چه نوع حجابی را برای همسر خود مناسب می دانید؟ آیا به نظر شما برای حجاب خانم حتما چادر ضروری است؟ یا مانتو و مقنعه را نیز حجاب کامل می دانید؟ آیا روسری و لباس پوشیده مثل بلوز و شلوار را نیز حجاب مناسب و کافی می دانید؟! همان طور که ملاحظه می کنید این سوالات برگرفته از موقعیت هایی است که هر روز در زندگی خانوادگی افراد پیش می آید و اگر صادقانه به آن ها پاسخ داده شود، جلوی سوءتفاهمات بعدی گرفته می شود و شناخت شما را نسبت به اعتقادات قلبی فرد مقابل بیشتر می کند.

خوب بشنوید

* متاسفانه در جلسه خواستگاری آن قدر که دختر و پسر نگران خوب حرف زدن هستند از خوب شنیدن غافل می شوند، شما سعی کنید به پاسخ های فرد مقابل کاملا توجه کنید و اگر نکته ای برایتان مبهم است، دوباره سوال کنید.

در قسمت بعد برخی از محورهایی را که پرسیدن سوال حول آن به شناخت بیشتر شما کمک می کند، ارائه خواهیم کرد ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha