دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 64566
سلامت نیوز :  امیدوار رضایی در گفت‌و‌گو با فارس،‌افزود: خانم وحید دستجردی شخصیتی علمی، فعال و پر تلاش بود و به طور کلی زنان نسبت به مردان در کارهای اجرایی حساستر و دقیق تر هستند.

وی ادامه داد: از این مهمتر اینکه در مدل نظام جمهوری اسلامی بالاخره یک زن به مقام وزارت که بالاترین مقام اجرایی یک دستگاه رسید که یک پیشرفت است و نباید آن را مخدوش می‌کردیم.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ درست است که گویند، رئیس جمهوری بالاترین مقام اجرایی است اما در عمل کار به دست وزراست. آن هم وزارتخانه‌ای مثل بهداشت که تنوع مسائل آموزشی، بهداشتی و درمانی آن زیاد است و هر گونه تغییر و تحول آن می‌تواند در زندگی آحاد مردم تأثیرگذار باشد.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است مردم مشکلاتی داشته باشند اما این مشکلات همیشه هست و بخش عمده آن طبیعی است اما عملکرد خانم دستجردی با وجود این مشکلات جای تقدیر و تشکر داشت نه برکناری.

رضایی تأکید کرد: بالاتر از همه اینکه نظام جمهوری اسلامی که یک مدل اسلام سیاسی را به دنیا معرفی کرده است در طول بیش از 30 سال بالندگی خود به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده است که در آن یک زن به مقام وزارت می‌رسد. درست است که غربی‌ها هم این کار را کرده‌اند اما آنها نگاه ابزاری به زن دارند در حالی که در کشور ما به صورت واقعی و به خاطر صلاحیت و توانمندی یک زن به مقام وزارت رسیده بود.

وی گفت:‌ اکنون که نظام جمهوری اسلامی به این ظرفیت و توانمندی رسیده است و با توجه به ارزشهای والای فرهنگی و اعتقادی اسلام که به زن حرمت می‌گذارد. باید این دستاورد را تحت هر شرایطی حفظ می کردیم، دستاوردی که هم نمود داخلی و هم نمود مثبت بین‌المللی داشت.

معاون رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ درست است که در مسیر عادی یک مسئول می‌آید و یک مسئول می‌رود اما در مورد خانم دستجردی با توجه به خصوصیتهای خاصی که در مورد او مطرح بود، عزل وی مسیر عادی نداشت و یک نوع عقبگرد برای کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: ‌باید همه ما به خانم دستجردی کمک می‌کردیم تا این مدل و دستاورد نظام جمهوری اسلامی در هر شرایطی حفظ می‌شد کاری که متأسفانه مورد بی‌توجهی رئیس جمهوری قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: در مورد علت برکناری خانم دستجردی نیز مهمترین نکته‌ای که ما شنیدیم مسئله ریاست دکتر باقر لاریجانی در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. درست است که او با رئیس مجلس نسبت دارد اما دکتر باقر لاریجانی یک فرد علمی و بدون نگاه سیاسی و حزبی است با این حال می‌دانیم که فشارها برای برکناری او از سوی رئیس جمهوری از خیلی قبل‌تر و بیش از یکسال پیش وجود داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha