سلامت نیوز : گروهی از متخصصان انگلیسی در آکسفورد موفق شدند با تزریق سلول‌های حساس به نور به چشم موش‌های کور، بینایی را به آنها بازگردانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند مطالعات اخیر آنها بسیار شبیه به روش‌های درمانی است که برای بازگرداندن توان بینایی در افراد مبتلا به بیماری تحلیل برنده چشم می‌توانند کاربرد داشته باشند.

در این آزمایشات،‌ متخصصان دانشگاه آکسفورد موش‌هایی را تحت مطالعه قرار دادند که شبکیه آنها کاملا فاقد سلول‌های گیرنده نور بود. این موش‌ها روشنایی را از تاریکی تشخیص نمی‌دادند.به گفته متخصصان، تاکنون نتایج مشابهی نیز در مورد موش‌های مبتلا به شب کوری به دست آمده است.

کارشناسان می‌گویند این دستاورد مهم به سرعت رو به پیشرفت است اما هنوز پرسش‌های بسیاری در مورد کیفیت بینایی احیا شده وجود دارد.

متخصصان دانشگاه آکسفورد روی موش‌هایی مطالعه کردند که به طور کامل فاقد سلول‌های گیرنده نور و حساس به نور در شبکیه چشم خود بودند. سپس این متخصصان سلول‌های پیش فاکتوری را به چشم موش‌ها تزریق کردند که وقتی داخل چشم شوند، رشد یافته و به اجزای سازنده شبکیه تبدیل می‌شوند. دو هفته پس از تزریق‌ها یک منطقه شبکیه در چشم موش‌ها شکل می‌گیرد.

شرح این آزمایشات در مجله «دستاوردهای آکادمی ملی علوم» ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha