یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
سلامت نیوز :نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، حضور تنها یک کارمند سرماخورده با علایم سرفه و عطسه باعث می شود تا هنگام ظهر بیش از نیمی از لوازم اداری از جمله تلفن ها، میزها، دستگیره های در، دستگاه چاپ، دکمه های آسانسور و ... به ویروس آلوده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ راهکارهای ساده ای از جمله شستن دست ها و استفاده از دستمال های ضدباکتریایی به طور چشمگیری خطر ابتلا به عفونت را در کارمندان کاهش می دهد. آزمایشی روی ۸۰داوطلب انجام شد که در آن در شروع روزکاری روی دست های همه به جز یک نفر قطره آب معمولی ریخته شد و روی دست یک نفر بی آن که بداند قطره ای مشابه به ویروس سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ویروس ایجادکننده اختلال دستگاه گوارش ریخته شد.

 ۴ساعت پس از یک روز کاری محققان از تمامی وسایل و دست کارمندان نمونه برداری کردند. نتیجه این تحقیق نشان داد، بیش از ۵۰درصد سطوح آلوده شده و کارمندان به یکی از ویروس ها مبتلا شده اند. در پایان ساعت کاری، محققان دوباره نمونه برداری کردند و دریافتند که ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا که زمان حیات کوتاهی دارد، از بین رفته است اما ویروس معده همچنان در حال پخش شدن بود و ۷۰درصد سطوح نمونه برداری شده را آلوده کرده بود.

این نتیجه مشخص کرد که انتقال بیماری از طریق دست سریع تر از عطسه است. اگرچه ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بین رفته بود اما خطر سرایت همچنان وجود داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha