انجمن علمی تخصصی مراقبت های ویژه ایران با بیان اینکه برازنده جامعه فرهیخته پزشکی نیست که در جریان بازی های سیاسی قرار گیرد،از عموم جامعه پزشکی درخواست کرد تا با شرکت گسترده در انتخابات پیش رو سازمان را از محلی برای تصفیه حساب های سیاسی خارج نموده و به جایگاه اصلی آن یعنی نظارت و قانون گذاری و اجرای قوانین در جامعه پزشکی تبدیل کنند.

نظام پزشکی را از محلی برای تصفیه حساب های سیاسی خارج کنید
سلامت نیوز : انجمن علمی تخصصی مراقبت های ویژه ایران طی یادداشتی با بیان اینکه برازنده جامعه فرهیخته پزشکی نیست که در جریان بازی های سیاسی قرار گیرد از عموم جامعه پزشکی درخواست کرد تا با شرکت گسترده در انتخابات پیش رو سازمان را از محلی برای تصفیه حساب های سیاسی خارج نموده و به جایگاه اصلی آن یعنی به مرکزی برای نظارت و قانون گذاری و اجرای قوانین در جامعه پزشکی تبدیل نماییم.

به گزارش سلامت نیوز بار دیگر موسم انتخاب آمد، انتخابی دیگر در نخبه ترین جامعه علمی این کشور یعنی جامعه پزشکی ایران. آیا برازنده این جامعه فرهیخته است که همانند دوره های قبلی، خود را در جریان بازی های سیاسی قرار داده و فراموش نماییم که این سازمان غیردولتی بوده و باید در آن افراد آگاه- دردآشنا، بالینی، صنفی و دانشمند باشند تا درد صنف را شناخته و درصدد رفع مشکلات پزشکی و بالندگی رشته های متعدد علوم پزشکی برآیند.

 آیا کافی نبود که حتی حق تعیین تعرفه را هم دودستی تقدیم نمودیم و یا موافقت با قانون منع دوشغله بودن پزشکان که اگر پیگیری دلسوزان این رشته و همکاری شورای محترم نگهبان نبود هم اکنون بعنوان قانون، ملزم به اجرای آن بوده و شاید دود آن مانند همیشه به چشم زحمتکش ترین افراد جامعه پزشکی می رفت.

اما هنوز هم مفری برای خروج از این بحران وجود دارد و آن نیز کنار گذاشتن بی تفاوتی و  شرکت در انتخابات آتی و انتخاب افراد اصلح است تا در چهارسال پیش رو بتوانیم عقب گرد این سازمان را جبران نموده و به جایی که حق قانونی مان است برسیم.

 انجمن علمی تخصصی مراقبت های ویژه ایران با تکیه بر این تجارب از تک تک همکاران عزیز خواهش می نماید تا با مشارکت حداکثری و رای به افراد غیرسیاسی، غیرجناحی، علمی و صنفی راه را برای رسیدن به این مهم هموار سازیم و سازمان را از محلی برای تصفیه حساب های سیاسی خارج نموده و به جایگاه اصلی آن یعنی به مرکزی برای نظارت و قانون گذاری و اجرای قوانین در جامعه پزشکی تبدیل نماییم.

 ما نیز در حد بضاعت کارشناسی خویش افراد اصلح و غیر سیاسی را در لیستی متعاقبا اعلام می نماییم. .
با امید به مشارکت حداکثری این جامعه بزرگ فرهیخته  در انتخابات پیش رو و رسیدن به سازمان نظام پزشکی قوی و صنفی.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha