سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: یکی از مشکلاتی که پرداختی به کارکنان بیمارستانها را با مشکل مواجه کرده است، تأخیر در پرداخت بیمه‌هاست که البته سعی می‌کنند به تعهداتشان عمل کنند اما چون اعتبار کافی ندارند، مشکل دارند و اعتبارات دولتی هم کم است.

وی گفت: ما در مورد پرداخت مطالبات بیمارستانها دوره‌های مختلفی را سپری می‌کنیم، در 6ماه اول امسال با توجه به اینکه اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی را که روز آخر سال گذشته دریافت کردیم، در اختیار داشتیم با تزریق این اعتبار به بیمارستانها پرداخت مطالبات و کارانه‌های کادر بیمارستانها را جلو آوردیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: این اعتبار به صورت تنخواه عمل کرد اما این انتظار را بین پرسنل بیمارستانها ایجاد کرد که پرداخت این مطالبات به این سرعت تداوم داشته باشد اما از ابتدای سال می‌دانستیم که آخر سال با مشکل در پرداخت به کارکنان بیمارستانها مواجه می‌شویم و اکنون نیز شاهد این هستیم که مقداری از پرداختی به کادر بیمارستانها کم شده است.

وی گفت: الان در پرداخت کارانه کارکنان بیمارستانها مشکل داریم اما قرار است دولت تا آخر سال اعتباری را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد، و بیمه‌ها را هم تقویت کند تا با استفاده از اعتبارات متمرکز دولتی و پرداخت بیمه‌ها بتوانیم کارانه و مطالبات عقب مانده کارکنان بیمارستانها را پرداخت کنیم.

امامی رضوی ادامه داد: کسری اعتباری بخش درمان وزارت بهداشت حدود 1900 میلیارد تومان است که از همین محل مطالبات پرسنل نیز پرداخت می‌شود، کمبود اعتبار مممکن است توان بیمارستانها را هم کم کند اما کارکنان بیمارستانها با تلاش مضاعف اجازه نمی‌دهند خللی در خدمت رسانی در بیمارستانهای دولتی ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha