سلامت نیوز : احمد شجاعی در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأمین جسد برای تشریح در دانشگاه علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: تأمین اجساد برای تشریح در دانشگاههای علوم پزشکی وظیفه پزشک قانونی نیست.

وی ادامه داد: در عین حال امکان و شرایط آن برای ما وجود ندارد و فقط در برخی موارد که افراد قبل از فوتشان برای اهدا جسد وصیت کرده‌اند جسد را به دانشگاه‌ها برای تشریح ارسال می‌کنیم.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی تأمین جسد برای تشریح بر عهده خود دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت است که معمولاً در خارج از کشور تهیه می‌شود.

شجاعی در پاسخ به اینکه آیا امکان در اختیار قرار دادن اجساد افراد اعدامی یا گمنام برای تشریح وجود دارد گفت: ما اجازه نداریم جسد این افراد را برای تشریح ارسال کنیم چون اجازه ولی دم نیاز است ضمن اینکه هر جسدی برای تشریح در دانشگاه علوم پزشکی مناسب نیست.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پزشکی قانونی آماری از تأثیر آلودگی هوا بر میزان مرگ دارد گفت: نمی‌توانیم بگوییم آلودگی هوا در افزایش میزان مرگ بی‌تأثیر است اما تأثیر آن خیلی آ‌نی و فوری نیست که ما بتوانیم با مقیاس و معیاری خاص آن را اندازه بگیریم.

شجاعی تصریح کرد: این امر مطالعه طولانی نیاز دارد که دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به عنوان پروژه تحقیقات زمان‌ بر روی آن کار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha