سلامت نیوز : کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس به طور جدی به دنبال تصویب طرح کاهش آلودگی هوای کشور است و بررسی دو فوریت این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد که بالاخره پس از هفته ها تأخیر فردا در صحن علنی مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اشاره به تاخیر در بررسی این طرح تصریح کرد: تمام سعی و تلاش اعضای فراکسیون مربوطه بر این است که دو فوریت این طرح به تصویب برسد.
به گزارش پانا، روز نوزدهم دی ماه بود که پس از طی ماه ها آلودگی هوای پایتخت، مسئولان طرح دو فوریتی را برای کاهش آلودگی هوا تهیه کردند و در حالی که از سوی مسئولان اعلام شد این طرح بزودی و در روزهای آینده در صحن علنی مجلس ارائه می شود، اما متاسفانه ارائه این طرح هر هفته به هفته دیگر موکول می شود.
اعضای فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه طرح دو فوریتی در خصوص آلودگی هوا در سه محور بهینه ‌سازی سوخت (استانداردسازی واحدهای آلاینده، برخورداری صنایع كشور به ویژه صنعت خودروسازی، برخورداری از استاندارد یورو۴)، توسعه فضای سبز و محور حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دادند و قرار شد، دو هفته پس از طرح این موضوع دو فوریت آن در صحن علنی ارائه شود.
همچنین علمی محمد شاعری- قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با اعلام موافقت این سازمان برای بررسی طرح دو فوریتی کاهش آلودگی هوا به پانا گفت: طرحی که مجلس ارائه داده است در واقع تکمیل کننده طرح جامع دولت است که سال گذشته ابلاغ شد و در حال اجراست لذا در صورت تصویب این طرح اقدامات خوبی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha