«ائتلاف 3 گانه» متشکل از ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی، ائتلاف مستقل انجمن های گروه پزشکی و ائتلاف امید طی بیانیه ای موجودیت خود را در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اعلام کردند.

پیام ائتلاف امید به جامعه پزشکی

سلامت نیوز: «ائتلاف 3 گانه» متشکل از ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی، ائتلاف مستقل انجمن های گروه پزشکی و ائتلاف امید طی بیانیه ای موجودیت خود را در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اعلام کردند.
به گزارش سلامت نیوز، بیانیه «ائتلاف 3 گانه» به شرح زیر است:
ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که عملکرد سوال برانگیز مسئولان اجرایی و نظارت و نیز مواضع مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران اجرایی کشور آن را یکی از بحث انگیزترین انتخابات در ادوار مختلف تبدیل نموده است.
رد صلاحیت بسیاری از چهره های شاخص جامعه پزشکی و به دنبال آن کناره گیری برخی دیگر، عدم شفافیت لیست های انتخاباتی و مواضع صنفی و ابهام در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات در فاصله چند روز مانده به روز رای گیری همه و همه نشان از دخالت های سیاسی در برگزاری انتخابات بزرگترین نهاد صنفی کشور دارد.
از آنجا که شرایط پیش آمده نوعی سردرگمی و دلسردی در بین آحاد جامعه پزشکی و خصوصا دلسوزان حرفه ایجاد نموده است، جمعی از شخصیت های حقیقی و حقوقی تلاش نمودند تا با برگزاری نشست های متعدد و نزدیک کردن مواضع صنفی و حرفه ای به شفافیت هرچه بیشتر فضای انتخابات و گزینش هرچه بهتر داوطلبان کمک نمایند.
ائتلاف مستقل انجمن های گروه پزشکی،ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی کشورو ائتلاف امید با رویکرد تغییر وضع موجود و پرهیز از سیاسی کردن انتخابات تلاش می نمایند تا ضمن تدوین برنامه های راهبردی، از چهره های مستقل، صادق، کارآمد و پاسخگو حمایت کنند. و از جامعه فرهیخته پزشکی کشور می خواهیم فراتر از نام ها و عناوین به دنبال کسانی باشند که با وقت کافی و پرهیز از ورود به عرصه های قدرت و دعواهای بی حاصل سیاسی و رعایت اصول صداقت به فکر منافع مردم و جامعه پزشکی باشند.

پیام ما به همکاران جامعه پزشکی این است:
پس از دو دوره چهارساله رهبری رئیس کل و اعضای فعلی سازمان نظام پزشکی که به از دست دادن اختیارات نظام پزشکی و تنزل جامعه پزشکی در بین مردم و دولتمردان منجر گردیده است، اکنون باید انتخاب کنید

«تغییر یا تداوم وضع موجود»


لازم به ذکر است لیست پزشکان و حرف پزشکی «ائتلاف 3 گانه» عبارت است از:  گروه پزشکان دکتر سید جلیل حسینی، دکتر جلال جلال شکوهی، دکتر محمد حسین آیتی، دکتر علی دباغ، دکتر علی یعقوبی، دکتر شهریار خاقانی، دکتر ملیحه کیانفر، دکتر فرهاد تیمورزاده و دکتر محمدمهدی گلمکانی و از میان داروسازان دکتر حمید خویی، دکتر خیرالله غلامی و از میان دندانپزشکان، دکتر فرخ زاد، دکتر ساعی و از میان رشته علوم آزمایشگاهی دکتر فاطمه نادعلی و از میان گروه مامایی دکتر ناهید خداکرمی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha